Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at mange synes det. Men bedre å bygge i brønnen og ha ei stor kasse oppå, enn å fjerne baksetene og fylle bilen med byggskum da :) Er jo det som blir løsningen til mange som driver med dette.

Skjer litt i dag og:

Prøvemontering av sparkepaneler i egen bil:

c77410ufjhiqui6jtmmv.jpg

Lyddemping av sparkepaneler:

7avkhzzppunrgxr4tkve.jpg

Pusset til sparkepanelene:

k8b1vodljw7ki3d0i8vt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lyd! Nå er det bare å vente til man har råd til bass. Skal bygge kasse i mellomtiden. Fothviler skal også lages :)

Næmmen, hva skjuler det seg her da? ;)

62g53vxpcog7upsh9qe0.jpg

DD b2 horndiskant, og selvfølgelig logoen til sponsoren :)

0bsld28xp6zvnpjvts0m.jpg

6wb2f8m2tc3y8ad01pcd.jpg

qc567piird8agjiohakr.jpg

Forsterkere til frontsett kobla fort og gæli.

DD ss2a som leverer 375w rms til hver 10" mellomtone, og RF p150-2 som leverer 150w rms til hver diskant:

nf2dumi0wtle0zdb22r3.jpg

azo9a57tdvg48feoq40l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du "ødelegge" en fullt brukende stasjonsvogn med allt for mye bass?

For mye? Følger ikke "mengden" bass med ettersom hvor mye diskant, mellomtone og midbass man har?

Hva slags målinger sitter du på som tilsier at det blir "for mye" bass i forhold til resten av lyden i denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du "ødelegge" en fullt brukende stasjonsvogn med allt for mye bass?

For mye? Følger ikke "mengden" bass med ettersom hvor mye diskant, mellomtone og midbass man har?

Hva slags målinger sitter du på som tilsier at det blir "for mye" bass i forhold til resten av lyden i denne bilen?

enig! er det dummeste jeg hår hørt på lenge! forklar hvordan denne bilen ikke er fullt brukandes lengre pga den har skikkelige høyttalere? vil da påstå det øker bruksverdien med MASSE! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Skal få på noe mer gulvteppe mellom dørlista og sparkepanel så det blir helt 100%. Da mangler det bare griller og fothviler.

Hvis jeg ikke blir avhengig av lufteventilene i døra eller oppover siderutene fra diskanten, så er det ikke noe problem. Jeg bare tetta igjen slangene med papir, dytta de unna og skrudde fast diskantene underfra og opp i to skruer hver. Skal se om jeg får lagt opp en liten slange som kan blåse luft opp på siderutene, da det sikkert kommer til å dugge litt hvis det regner ute. Oppdaterer om dette når jeg har ordnet det, har ikke hasta enda, sommer og sol! :) Kanskje du fant en løsning på det, eller har du ikke styra med det enda du heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...