Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Hvorfor skal du "ødelegge" en fullt brukende stasjonsvogn med allt for mye bass?

For mye? Følger ikke "mengden" bass med ettersom hvor mye diskant, mellomtone og midbass man har?

Hva slags målinger sitter du på som tilsier at det blir "for mye" bass i forhold til resten av lyden i denne bilen?

Trenger ikke målinger for å forstå hvor mye latency det blir i denne bilen.

Men disk gjerne opp med dine målinger målinger siden du tydeligvis har noe du skulle sagt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke målinger for å forstå hvor mye latency det blir i denne bilen.

Men disk gjerne opp med dine målinger målinger siden du tydeligvis har noe du skulle sagt..

Jeg har diskant, mellomtone og midbass til å holde følge med bassen så langt jeg vil til musikk. Jeg konkurrerer i dB Drag, derfor blir det MYE bass. Ergo må jeg også ha MYE lyd fremi. I fjor kom jeg på 2. plass i NM i min klasse. Tro meg, bassen overdøver ikke frontsettet ved musikk, selv på full guffe. De som måtte påstå noe annet har ikke snøring på hva et frontsett, bygd med DD sine VO-elementer, er for noe. Og latency, det vet du helt tydelig heller ikke hva betyr. I bilen min vil lyden fra hver enkelt høyttaler treffe ørene likt på millisekundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Skal få på noe mer gulvteppe mellom dørlista og sparkepanel så det blir helt 100%. Da mangler det bare griller og fothviler.

Hvis jeg ikke blir avhengig av lufteventilene i døra eller oppover siderutene fra diskanten, så er det ikke noe problem. Jeg bare tetta igjen slangene med papir, dytta de unna og skrudde fast diskantene underfra og opp i to skruer hver. Skal se om jeg får lagt opp en liten slange som kan blåse luft opp på siderutene, da det sikkert kommer til å dugge litt hvis det regner ute. Oppdaterer om dette når jeg har ordnet det, har ikke hasta enda, sommer og sol! :) Kanskje du fant en løsning på det, eller har du ikke styra med det enda du heller?

Har selv 4" tang band der hvor du har diskantene, og luftkanalene er fjernet, men jeg har ikke noe problemer med dugg på vinduene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal gneldre over andres prosjekter, dette er sikkert hans hobby akkurat som du kvasi har din egen hobby sikkert?

La nå gutten få gjøre hva han vil!! jeg synes du gjør en god jobb custom :)

Alltid spennende og se folk gjøre det på sin måte, og ikke bare stappe inn en basskasse som kommer fra fabrikk, blir spennende og følge med videre her, blir sikkert bra trøkk i denne her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk skal gneldre over andres prosjekter, dette er sikkert hans hobby akkurat som du kvasi har din egen hobby sikkert?

La nå gutten få gjøre hva han vil!! jeg synes du gjør en god jobb custom :)

Alltid spennende og se folk gjøre det på sin måte, og ikke bare stappe inn en basskasse som kommer fra fabrikk, blir spennende og følge med videre her, blir sikkert bra trøkk i denne her ;)

Han har sikkert hørt det nok av andre nå, så fint om dette ikke blir dratt opp mere, for slik blir det bare uendelige diskusjoner av :P Men så klart, jeg skjønner ikke vitsen med å kommentere slike ting når man tydeligvis ikke er interessert i det jeg driver med.

Tusen takk for det, gjør så godt jeg kan denne gangen, for å få alt helt 100% :) Fabrikk-ferdige ting er det kjedeligste jeg vet, derav nicket. Ikke bare er det kjedelig, men det er jo heller aldri optimalt, ikke alltid en gang brukbart. Godt du følger med, målet mitt nå er å bli ferdig til Bådstø-treffen 19.-21. Juli! Det er økonomien som vil avgjøre om det går i boks eller ikke, men jeg har utrolig lyst til å ha alt ferdig da.. Ihvertfall alt av lyd, selvom kanskje lyddemping av tak og gulvet ellers i bilen blir tatt i ettertid. Time will show :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...