Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Lurer dog fælt på delefrekvensene i denne bilen.

Mellomtonene blir delt ved HPF 80hz 6-12 (bytter på litt) db/oct og LPF 4khz 12db/oct.

Diskantene blir delt ved 4khz 24db/oct

Da var begge bakdørene ferdig dempet, så nå gjenstår fremdører og tak i første omgang. Får forsterkeren før helga, GLEDER meg til å teste den! Selvom det blir på 2stk DD 515 i første omgang, siden Dynabel hadde gått tomme for Gladen SPL 15 den dagen jeg bestilte. Så Judys Bilstereo stiller opp med 2stk elementer jeg får låne til demo-bruk frem til jeg får Gladenene :) Det er service!

Det er altså bare 5 dager til kassa skal testes for første gang, i bil som er lydisolert bedre enn noen jeg har gjort tidligere :D

vnqpo0nk581xxqgwp4mk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk denne :)https://www.facebook.com/julianslydogfoto

Hehe nei det blir nokk E93 eller E90 må bare klare å bestemme meg snart om jeg skal beolde E93 eller selge å kjøpe E90 hva mener du ?

Spørs hvor glad du er i å kunne ta ned taket det, eller rettere sagt hvor ofte været tillater det. Er jo digg med cab de gangene man får utnyttet det :) Beste for anlegg hadde jo vært en touring så klart :)

Nå er det under EN UKE til deadline! Så i dag var det på tide og si farvel til Mr. Bosch.

3v8kegqn2s8bedi6klnt.jpg

Trengtes sårt en vask og litt lyddemping!

lbxisx33lk68mnbdz8k5.jpg

Viktig at kablene sitter lenger enn første uka ;)

qagihxdfg7fm8bmir2qh.jpg

hqzksn0818lz1xmg7hym.jpg

nrwekhxifsd1urjl92bx.jpg

Trakk den siste signalkabelen også i dag. Håper spilleren aldri trenger ut igjen hehe.

otfoxqbecaje9qkowysc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydlig og imponerende arbeid du gjør her Custom! :D Du gjør en grundig og skikkelig jobb, det er det ingen tvil om! :) Gleder meg til å se sluttresultatet og høre hvordan det spiller! 8)

Tusen takk, setter så stor pris på at folk liker det jeg gjør! Gleder meg til helga og få høre hvordan alt fungerer sammen. Blir med 2stk DD515 subber frem til jeg får Gladen SPL 15'ene, om jeg ikke har skrevet dette tidligere. Var litt ventetid på disse. Men helt ærlig er det kassa og monoblokka jeg er mest spent på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det siste innspurt her, det skal være lyd til helga! Subber og forsterker, samt griller til 10" mellomtonene er på veg i posten.

Kassa blir ikke gjort noe med utseendemessig da jeg har en plan som må tas senere, er litt jobb. Men skal bli verdt ventingen.

Satt sammen og montert litt aeroporter i dag. Med alle tre portene i bruk har jeg en tuning på 38hz som er utmerket til dbdrag i forhold til bilens peakfrekvens (den frekvensen jeg spiller høyest på). Tetter jeg igjen den ene porten har jeg tuning på 32hz, som er morsomt til musikk ellers. Og 2stk 6" porter holder fint til musikk. Holder fortsatt på å finne ut en praktisk løsning på dette.

6dcv2m1vw8bs3og2uk1m.jpg

mu5ux8lovuopjmywb9vn.jpg

ob2njfup15xmjlv53zle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bass lenger, forsterkeren går bare i protect.. Så venter med update til ting er oppe og går igjen, forsterkeren må sikkert sendes inn i flere uker så... Herlig etter å ha jobba gørra av seg både med bygging og på jobb for å få råd til alt dette og få det ferdig til helga :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var sakene pakket ut og klare for å bli puttet inn.

DD m3b (3500w rms i 1ohm) og DD515 (biligste subbene til DD, inntil Gaden SPL15 kommer tilbake på lager)

wur6fv0uzc5mft7ke539.jpg

8hu4g8auqqvrrdhdb6iq.jpg

Lodde direct lead-kabler:

rvcaruwpphqnu5md1jz7.jpg

Så er det på tide og rydde litt ledninger, men husket ikke å ta bilde av resultatet før forsterkeren måtte ut igjen.

qa7ck21koxd7hpj47h0q.jpg

Fikk målt for første gang i går, med en Dynabel BF7501 (monoblokk på 2500w rms) lånt av Gnilb, da min DD m3b gikk i protect pga. fabrikkfeil.

147.5dB ved 40hz!

143.7dB på musikk med dørene lukket

140.0dB på musikk med begge fremdørene åpne

Og det med de billigste 15" fra Digital Designs, som er spilt med i kun 2 timer før målingen.

I fjor spilte jeg 143.4dB ved 40hz med 2stk DD2515 med 2800w rms GZ monoblokk.

Helt tydelig at all jobbing med både kasse og bil er verdt hvert sekund. Og enda gjenstår det å lyddempe tak (dette flekser 3-4cm) og passasjerdør foran, samt gulv. Og siden M3B er god for minst 3500w rms, og det kommer Gladen SPL 15 så fort de kommer til Norge, er det bare å glede seg! Ser allerede at 150dB nærmer seg stygt når jeg vet hvor mye jeg enda har å hente.

Tusen takk for all støtte jeg har fått fra dere som liker siden min, venner ellers, og ikke minst sponsoren min Judys Bilstereo som har lånt meg DD515 inntil Gladen SPL15 kommer tilbake på lager, og hjulpet meg å ta avgjørelser da valgene har vært mange til tider. Takk for et herlig samarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...