Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Her var sakene pakket ut og klare for å bli puttet inn.

DD m3b (3500w rms i 1ohm) og DD515 (biligste subbene til DD, inntil Gaden SPL15 kommer tilbake på lager)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Lodde direct lead-kabler:

[ Bilde ]

Så er det på tide og rydde litt ledninger, men husket ikke å ta bilde av resultatet før forsterkeren måtte ut igjen.

[ Bilde ]

Fikk målt for første gang i går, med en Dynabel BF7501 (monoblokk på 2500w rms) lånt av Gnilb, da min DD m3b gikk i protect pga. fabrikkfeil.

147.5dB ved 40hz!

143.7dB på musikk med dørene lukket

140.0dB på musikk med begge fremdørene åpne

Og det med de billigste 15" fra Digital Designs, som er spilt med i kun 2 timer før målingen.

I fjor spilte jeg 143.4dB ved 40hz med 2stk DD2515 med 2800w rms GZ monoblokk.

Helt tydelig at all jobbing med både kasse og bil er verdt hvert sekund. Og enda gjenstår det å lyddempe tak (dette flekser 3-4cm) og passasjerdør foran, samt gulv. Og siden M3B er god for minst 3500w rms, og det kommer Gladen SPL 15 så fort de kommer til Norge, er det bare å glede seg! Ser allerede at 150dB nærmer seg stygt når jeg vet hvor mye jeg enda har å hente.

Tusen takk for all støtte jeg har fått fra dere som liker siden min, venner ellers, og ikke minst sponsoren min Judys Bilstereo som har lånt meg DD515 inntil Gladen SPL15 kommer tilbake på lager, og hjulpet meg å ta avgjørelser da valgene har vært mange til tider. Takk for et herlig samarbeid.

Super fint jobba!!!.

dette likte jeg kan du legge ut flere videor? :D :D

og hvor målte du db ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var sakene pakket ut og klare for å bli puttet inn.

DD m3b (3500w rms i 1ohm) og DD515 (biligste subbene til DD, inntil Gaden SPL15 kommer tilbake på lager)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Lodde direct lead-kabler:

[ Bilde ]

Så er det på tide og rydde litt ledninger, men husket ikke å ta bilde av resultatet før forsterkeren måtte ut igjen.

[ Bilde ]

Fikk målt for første gang i går, med en Dynabel BF7501 (monoblokk på 2500w rms) lånt av Gnilb, da min DD m3b gikk i protect pga. fabrikkfeil.

147.5dB ved 40hz!

143.7dB på musikk med dørene lukket

140.0dB på musikk med begge fremdørene åpne

Og det med de billigste 15" fra Digital Designs, som er spilt med i kun 2 timer før målingen.

I fjor spilte jeg 143.4dB ved 40hz med 2stk DD2515 med 2800w rms GZ monoblokk.

Helt tydelig at all jobbing med både kasse og bil er verdt hvert sekund. Og enda gjenstår det å lyddempe tak (dette flekser 3-4cm) og passasjerdør foran, samt gulv. Og siden M3B er god for minst 3500w rms, og det kommer Gladen SPL 15 så fort de kommer til Norge, er det bare å glede seg! Ser allerede at 150dB nærmer seg stygt når jeg vet hvor mye jeg enda har å hente.

Tusen takk for all støtte jeg har fått fra dere som liker siden min, venner ellers, og ikke minst sponsoren min Judys Bilstereo som har lånt meg DD515 inntil Gladen SPL15 kommer tilbake på lager, og hjulpet meg å ta avgjørelser da valgene har vært mange til tider. Takk for et herlig samarbeid.

Super fint jobba!!!.

dette likte jeg kan du legge ut video :D :D

og hvor målte du db ?

Ligger link til video i posten over posten din :)

Målte dB på dB Drag på Bådstø-treffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var sakene pakket ut og klare for å bli puttet inn.

DD m3b (3500w rms i 1ohm) og DD515 (biligste subbene til DD, inntil Gaden SPL15 kommer tilbake på lager)

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Lodde direct lead-kabler:

[ Bilde ]

Så er det på tide og rydde litt ledninger, men husket ikke å ta bilde av resultatet før forsterkeren måtte ut igjen.

[ Bilde ]

Fikk målt for første gang i går, med en Dynabel BF7501 (monoblokk på 2500w rms) lånt av Gnilb, da min DD m3b gikk i protect pga. fabrikkfeil.

147.5dB ved 40hz!

143.7dB på musikk med dørene lukket

140.0dB på musikk med begge fremdørene åpne

Og det med de billigste 15" fra Digital Designs, som er spilt med i kun 2 timer før målingen.

I fjor spilte jeg 143.4dB ved 40hz med 2stk DD2515 med 2800w rms GZ monoblokk.

Helt tydelig at all jobbing med både kasse og bil er verdt hvert sekund. Og enda gjenstår det å lyddempe tak (dette flekser 3-4cm) og passasjerdør foran, samt gulv. Og siden M3B er god for minst 3500w rms, og det kommer Gladen SPL 15 så fort de kommer til Norge, er det bare å glede seg! Ser allerede at 150dB nærmer seg stygt når jeg vet hvor mye jeg enda har å hente.

Tusen takk for all støtte jeg har fått fra dere som liker siden min, venner ellers, og ikke minst sponsoren min Judys Bilstereo som har lånt meg DD515 inntil Gladen SPL15 kommer tilbake på lager, og hjulpet meg å ta avgjørelser da valgene har vært mange til tider. Takk for et herlig samarbeid.

Super fint jobba!!!.

dette likte jeg kan du legge ut video :D :D

og hvor målte du db ?

Ligger link til video i posten over posten din :)

Målte dB på dB Drag på Bådstø-treffen :)

så den nå vil ha mer :P

sykt bra jobbet mann. snart blir det mer på meg har noe sykt på lur. du får lese på tråden min i natt kommer en liten smakebit

men veit du hvor man får tak i alcentara stoff som man kan spray lime på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, ser frem til å bli ferdig med det påbegynte. Så får man se om ikke dørene får gjennomgå litt etterhvert, for showet sin del :-) Går ikke an å få nok av lyden fra disse høyttalerne, jo mer man tyner dem jo bedre låter dem :-) Men får se, bilen skal bygges om til 540 før det blir mer stereo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte 145,0dB på musikk med en dør åpen i går, og 147,6dB ved 40hz etter litt justering i går :-) Frontsettet spilte 121dB alene, og da hadde jeg glemt å skru av delingen på 80hz. Men 121db med mellomtone og diskant er ikke feil :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og vips ble bilen enda litt tyngre :P blir utrolig bra da! håper jeg får annledning til å sitte på i denne bilen en gang!

Det får du nok, bare å møtes et sted det :) Får si fra hvis du skal på sverige-tur, skal vi slenge oss på, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...