Gå til innhold

Min bilstereo-tråd: e34 med 4x15" i vegg


Anbefalte innlegg

Takk, skal ta bedre bilder og en filmsnutt når alt er momtert, ser så shabbyut på dette bildet. Skal iikke trekke a-stolpene nei, det vil krasje med taktrekket :-) Og taktrekket vil jeg ha som det er, lyst og trivelig.

Ja spilleren er grei den, hadde håpet på en litt mer proff/eksklusiv utførelse på ting, spoleknappen er jo ikke spesielt behagelig, pluss det du nevner. Dog er det jo morsomt med lys-mulighetene, menyen er litt mer fancy enn før, og 3stk 4v linjeutganger er jo flott. Jeg styrer jo musikken med tlf og justerer med 6to8, så spilleren er der bare til å se på og endre volum med :-P

Har ikke fått justert ordentlig enda, men med 6to8 har man jo alt man trenger for å få god lyd. Skal få lekt litt med Termlab en dag, bruke den som RTA for å justere frekvensrespons, tidskomp, delefiltre osv. Og så finjustere etter øre til slutt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey:)Sant det vil kræsje med taket da ja. Hehe, da er vi motsatt, jeg liker taket mørkt:)

Det er sant, den har ikke helt det proffe utseende som de lott dyrere, men er en grei spiller til det du skal bruke den til da. Ja, den knappen er også irriterende. Du har ikke funnet ut om den finnes noen annen knapp for å få den ut av pause enn å gå inn på menyen vel? Det irriterer meg sånn.

Lastet ned programvaren til 6to8 selv her om dagen, men begrenset med innstillinger man får gjort uten selve prossesoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skjøtet litt ledninger i dag :)

"Noen få", en av to kontakter (den andre ble lodda, det gadd jeg rett og slett ikke med denne. Tok lang nok tid fra før:

_MG_7857.jpg

 

Og da ble det lys og fungerende nåler til slutt, gitt!

_MG_7891SMALL.jpg

 

Etter jeg fikk ordne dette og skulle justere gainen på forsterkerne mine på nytt, ble jeg letta over at instrumentene fungerte igjen - for da kokte jammen meg plutselig bilen!

Så da ble det termostat-bytte. Blåste varmt i varmeapparatet, så var tydelig at det ikke var vannpumpa, men den nederste radiator-slangen var iskald.

Denne gangen tok det 24 minutter å bytte termostat, uten luftverktøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil ha sparkepanel til e34, send meg en PM eller melding på Facebook :  Trykk her!

Dette så veldig bra ut! Uvant med speedometeret i senter? hehe :P  Du har vel ikke fått redline serien enda? :)

Glemt å svare på denne :) Ikke fått smakt så mye på det enda, men nå er det koblet opp og resten begynner å bli ferdig, så blir vel noe tilvenning, hehe. Men har jo hatt en lang overgangs-fase :P

Nei, Dynabel (importøren) hadde ikke DD210 på lager, så derfor det ble prosessor så tidlig istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da, etter å ha knotet et par timer med prosessoren og diverse andre justeringer, satt gain på forsterkere på nytt osv, så begynner jeg å like lyden i bilen. Har nok fortsatt mye å hente, men nå får jeg ihvertfall det volumet jeg har venta på. Like overrasket hver gang over hvor langt disse høyttalerne høres, selvom det er justert for å spille så pent som mulig.. Bare å glede seg til sommeren og stille opp på alt av treff. Men, før det skal det inn midbass, og bilen skal dippes på nytt, senkes mer foran og Rondellene skal pulverlakkeres :) Så har fortsatt mye å se frem til, ikke bare å vente på.

Skal få tatt en film en dag nå, mangler bare å rydde bilen! :)

 

 

Har samme spilleren selv faktisk  :)

 

Den derre 6to8, er det en slags mikser?

 

Ser forresten veldig bra ut!!! Ser frem til bedre bilder og FILM  :)

Stiller du opp på Gatebil med denne eller?

En mikser kan du trygt kalle den, det er en fullblods prosessor med 4-veis aktiv deling, tidskorreksjon, nivå-justering for hver enkelt høyttaler og en MEGET oppegående EQ. Er 30 bånd til diskantene, 25 til mellomtoner, 9 til midbass og 9 til sub. Så her kan man faktisk justere seg i hjel :P
Vet ikke om jeg kommer til å stille på Gatebil, får se hvor mye jeg får gjort med utseendet på bilen. Dette er jo en bruksbil og ikke en show-bil, så lite trolig at jeg vil stille på noe annet enn konkurransene jeg skal være med på i dB Drag og ESPL, men man vet jo aldri. Da må jeg ihvertfall få kjøpt meg en skikkelig lader (eller to, eller tre)..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skjedd lite desverre, justert litt lyd og begynner å bli godt fornøyd med hvordan det låter, selvom jeg savner litt midbass.

Vært borte omtrent hver dag, på middager osv, siden ferien begynte. En siste middag i morgen, så er det tid for å kose litt med bilen igjen. Skal se om jeg ikke får bygd om basskassa litt, for å minske volumet. Så får man bare håpe man gjør en oppgradering og ikke en nedgradering. Vil jo få en større peak rett over tuningfrekvensen, men den kan jeg jo justere ned igjen med prosessoren. Dog håper jeg det blir enda litt mer trøkk.

 

Tenker på noe som dette, med feilmonterte elementer og et 8" mdf-port. Blir i såfall mange ringer som må freses. Driver fortsatt og regner på denne, så vet ikke hva det blir til :)

post-55484-0-76420300-1388020448_thumb.j

 

Film kommer så fort jeg har fått rydda bilen, som jeg håper skjer på dagen i morgen. Så forhåpentligvis i morgen eller dagen etter :) Og for de som vil komme til Gjøvik/Lillehammer-området er det bare å komme for en lytt! Ellers skal jeg til Minnesund og justere litt mer med Termlab, sjekke litt frekvensrespons osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...