Gå til innhold

Yeah Buddy E39 M5 - Solgt til kristiansund


 Share

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg usikker. Skiftet bare hele staget hos meg, og når det ble utslitt etter 3000km igjen (laav bil) så fikk jeg nytt komplett i erstatning.

Med det innpresset bak vil felgen mest sannsynlig ta i hjulhuset ditt. Jeg anbefaler minst 10mm spacer.

Du må ha spacer forran også. 10mm så har du litt avstand til coilover. Om du skal kjøre dekkstrekk, slenger du på 20mm spacer. Da skal skjermkant og felg sitte meget bra.

På gs selger di kun løse foringer eller arm uten foring så skal nok gå å bytte kun foring ;) Men kingB har jo ikke original foring... har no skikkelig greier :P

Man burde kanskje ha noe sterkere enn originalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker. Skiftet bare hele staget hos meg, og når det ble utslitt etter 3000km igjen (laav bil) så fikk jeg nytt komplett i erstatning.

Med det innpresset bak vil felgen mest sannsynlig ta i hjulhuset ditt. Jeg anbefaler minst 10mm spacer.

Du må ha spacer forran også. 10mm så har du litt avstand til coilover. Om du skal kjøre dekkstrekk, slenger du på 20mm spacer. Da skal skjermkant og felg sitte meget bra.

På gs selger di kun løse foringer eller arm uten foring så skal nok gå å bytte kun foring ;) Men kingB har jo ikke original foring... har no skikkelig greier :P

Man burde kanskje ha noe sterkere enn originalt =)

jeg har gsp sine,,først så laget di en jævli knirkelyd men tok di ut p slipet av hylsa 1god mm så ble det bra;) ikke hatt no risting siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker. Skiftet bare hele staget hos meg, og når det ble utslitt etter 3000km igjen (laav bil) så fikk jeg nytt komplett i erstatning.

Med det innpresset bak vil felgen mest sannsynlig ta i hjulhuset ditt. Jeg anbefaler minst 10mm spacer.

Du må ha spacer forran også. 10mm så har du litt avstand til coilover. Om du skal kjøre dekkstrekk, slenger du på 20mm spacer. Da skal skjermkant og felg sitte meget bra.

På gs selger di kun løse foringer eller arm uten foring så skal nok gå å bytte kun foring ;) Men kingB har jo ikke original foring... har no skikkelig greier :P

Man burde kanskje ha noe sterkere enn originalt =)

Kjøp X5(e53) foringer. Disse mye kraftigere enn de orginale som sitter på bilen, men uten de slitsomme problemene du kan få med poly-foringer. Ikke koster de skjorta heller.

Jeg bytta på min og fikk en helt ny bil, uten antydninger til den nevnte skjelvingen eller sporing. Ble også kvitt det slitsomme "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.

Sjekk ut denne: http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... sucks.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg usikker. Skiftet bare hele staget hos meg, og når det ble utslitt etter 3000km igjen (laav bil) så fikk jeg nytt komplett i erstatning.

Med det innpresset bak vil felgen mest sannsynlig ta i hjulhuset ditt. Jeg anbefaler minst 10mm spacer.

Du må ha spacer forran også. 10mm så har du litt avstand til coilover. Om du skal kjøre dekkstrekk, slenger du på 20mm spacer. Da skal skjermkant og felg sitte meget bra.

På gs selger di kun løse foringer eller arm uten foring så skal nok gå å bytte kun foring ;) Men kingB har jo ikke original foring... har no skikkelig greier :P

Man burde kanskje ha noe sterkere enn originalt =)

Kjøp X5(e53) foringer. Disse mye kraftigere enn de orginale som sitter på bilen, men uten de slitsomme problemene du kan få med poly-foringer. Ikke koster de skjorta heller.

Jeg bytta på min og fikk en helt ny bil, uten antydninger til den nevnte skjelvingen eller sporing. Ble også kvitt det slitsomme "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.

Sjekk ut denne: http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... sucks.html

hva menes med d "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva menes med d "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.?

Hvis foringene i casterstagene er orginale("dårlige") kan du oppleve at bilen endrer litt retning i sving, på ujevn vei. Dette pga. at hjulvinkelen endres når foringen gir etter. Er tross alt litt vandring på de foringene når de begynner å bli slitte.

Ikke et stort problem, men jeg merket det på gamle Rudskogen og her på dårlige vestlandsveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva menes med d "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.?

Hvis foringene i casterstagene er orginale("dårlige") kan du oppleve at bilen endrer litt retning i sving, på ujevn vei. Dette pga. at hjulvinkelen endres når foringen gir etter. Er tross alt litt vandring på de foringene når de begynner å bli slitte.

Ikke et stort problem, men jeg merket det på gamle Rudskogen og her på dårlige vestlandsveier.

aaah sjønner:)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva menes med d "bump-steer" symtomet M5'en har når den kjøres aktivt.?

Hvis foringene i casterstagene er orginale("dårlige") kan du oppleve at bilen endrer litt retning i sving, på ujevn vei. Dette pga. at hjulvinkelen endres når foringen gir etter. Er tross alt litt vandring på de foringene når de begynner å bli slitte.

Ikke et stort problem, men jeg merket det på gamle Rudskogen og her på dårlige vestlandsveier.

Høres veldig ut som det er disse som må byttes på min ja :) Skikkelig rar følelse å kjøre med! Men powerflex da? Di burde vell være knall? Di X5 foringene passer rett på?

Etter å ha sett på aplet86 sin tråd nå så er jeg nesten helt sikker på at min må være senket... Han sin ser ganske mye høyere ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hejnghp538yqow0kgouj.jpg

zelulozojd2s122hslme.jpg

Felgene... Noen som vill kjøpe kanskje? Bredde og innpress og om di er ekte er jeg usikker på men ganske sikker på at di er det! Dette skal jeg sjekke nærmere når di andre kommer.

Tror det er 8,5 og 10x18"... Med nye 245.40.18 og 273.35.18 falken FK452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det gjør det uten tvil. men ville vel heller kjøpt bakre delen? aller helst begge deler såklart :D

Så på eisenmann, kosta 15 lapper men x pipe koster jo ingenting! :D Så blir nok det i første omgang. Vil ikke ha noe helt jævlig med lyd men litt mere må jeg ha :)

X pipen erstatter vell noen lyddempere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan selge deg schmiedmann bakpotter når jeg får eisenmann pottene mine. X-pipen havnet på godt under 3 lapper levert på døren hjemme fra koed.

Angående potter skulle nok du helst hatt fra meisterchaft eller uuc. Der er det mer spraking enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...