Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bak:

1. Løsne bremseslange og abs- og slitasjesensor fra festet i innerskjermen, dette for å unngå å slite av kabler.

2. Løsne demper. (greit å ha en jekk under bremseskive for å avlaste bolden mens du skrur)

3. Løsne bolten som holder bærebroen med fjæren i. (altså bolten ute med spindelen)

4. Press bærebro ned og ta ut fjær. Kan være du må ha på en fjærklemme på originalfjærer, men det pleier å gå greit uten.

5. Reverser rekkefølgen for å montere.

Kun bytte av fjærer bak går ikke lenger enn 30-60 min om ting går som det skal.

Skrevet

Foran:

-Start først med å løsne (ikke skru av, bare løsne) mutteren som holder fjærskål fast i demper, FØR bilen er løftet opp (den store i midta under plast-toppa, ikke de tre på dempertårn). Det er mye enklere det da er press på, i stedet for å løsne etter at fjærbein er tatt av og man ikke har noe å holde igjen demperen med

- Ta av calipper og abs-føler, samt løsne et lite stabstag

-Løsne fjærbein fra bærebro/nav

-Skru av de tre mutterene oppe på dempertårn

- Ta ut fjærbein (Kan være lurt å teipe/beskytte skjermbuene foran da det er litt trangt å ta ut fjærbeina

-Monter evt fjærklemmer og skru helt løs mutteren på topplager

-Monter topplager på nye coilovers (om ikke nye fulgte med)

-Sett sammen igjen i motsatt rekkefølge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...