MortenNilsen89 Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Hei! Har egentlig aldri tenkt over det før, men drev å rota i motorommet i dag så kom jeg på at dynamoen har en blå ledning på baksiden. Spørsmålet er hva den egentlig er til? Vet at den andre er +. Den er omtrendt lampeledningtykkelse om noen skjønner hvilken ledning jeg snakker om. Mvh Morten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 sånn stort sett så er det veldig universalt, vanlige bensinmotorer pleier å 2 kabler inn på seg du har en d+ som da er styrestrøm så dynamoen får begynt å lade(denne pleier å være ganske tynn, dette har sikkert ikke noe å si i det hele tatt men de fargene jeg kommer på som jeg har sett ofte er svart,grønn å blå) b+ som da er batteri + den er en del grovere (stort sett svart eller rød) å det hender på noen biler går kabel fra batteriet å ned til b+ på dynamoen også går ned til starteren å - jord er stort sett rett i dynamohuset da dynamoen ofte er skrudd rett i blokka,evnt hvis det er noe kabler som går ang jord så er jo disse gjerne brune Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå