raymond528i Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Hei Har i det siste vært plaget med fjusking på min e39 528i. Den starter greit når den er kald, men viss jeg kjører på butikken så er den tungstarta når jeg skal starte igjen. Den kan gå et par minutt på tomgang før den dør, men dette bruker å variere. Den er generelt lat og drar ujevnt. I går når jeg kjørte hjem fra jobb så skulle jeg trø på litt, så hørtes det ut som det kom en luftboble eller noe igjennom så stoppa bilen, i 100km/t :s Har nettopp vært på service og bytta det meste av filter. Kan det være pumpa som begynner å ta kveld?
krbj Skrevet Juni 13, 2013 Skrevet Juni 13, 2013 Hadde samme på min 520. Hos meg var det en kamsensor som tullet. Kan også være veivsensor, så det beste er nok å få tatt en diagnose så finner du ut hvilken det er
raymond528i Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Skrevet Juni 13, 2013 Okay. Var til en kollega å fikk tatt diagnose for en liten stund tilbake, vi sletta dem gamle og tok nye men kom ikke noe opp på veiv eller kamsensor. Men kan jo prøve å bytte likevell og se om noe skjer.
raymond528i Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Da har jeg bytta kamsensoren uten noe hell. Skal bytte veivsensoren i morgen tenkte jeg, skal også kjøpe et nytt batteri tror jeg, siden mitt begynner å bli ganske så dårlig. Av og til så starter ikke cd-spilleren eller funksjonene på rattet funker heller ikke, så skal prøve til uka.
Clevion Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Da har jeg bytta kamsensoren uten noe hell. Skal bytte veivsensoren i morgen tenkte jeg, skal også kjøpe et nytt batteri tror jeg, siden mitt begynner å bli ganske så dårlig. Av og til så starter ikke cd-spilleren eller funksjonene på rattet funker heller ikke, så skal prøve til uka. Jeg har samme fjusking på tomgang, at den bruker litt tid på og komme igang når jeg setter den i Drive, heldigvis aldri fått stopp mens bilen har fart, men om jeg slipper gassen dasser turtallet ned i 500, men går opp igjen når jeg trår på igjen. Var på diagnose men de fikk bare opp feiltenning på alle sylindere, så kom gjerne med tilbakemelding når du har fått bytta veivsensor, så blir det kanskje nye sensorerer på meg også. Har også hørt noe ICV kan være tett (Idle Control Valve), men det skal nok ikke ha noe med ditt eller mitt tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå