TorErik Skrevet Juni 14, 2013 Share Skrevet Juni 14, 2013 Da var det vel på tide at jeg lager en tråd om den nye bruksbilen min. Hentet den over fra Oslo i februar, og er meget godt fornøyd sålangt Litt historie om bilen: 2006 modell 320DAT med 120.000km på telleren. Har vært utstillingsbil hos Bmw i Trondheim (?) og har derfor blitt utstyrt med diverse fra Hartge og det skiltnr som den har Regnr er ganske lett å kjenne igjen så kanskje noen har sett den før? Er levert fra forhandler med Hartge eksos, senkefjører, girkule, matter, og Hartge chip (som visstnok er fjernet nå?) Ellers syns jeg bilen er godt utstyrt, som var grunnen til at jeg gikk for denne her. Eneste jeg kunne tenkt meg var keyless og Bi-xenon. Utstyrsliste: Type Value VIN WBAVU310X0KZ10797 Type code VU31 Type 320D OL (EUR) E series E91 () Series 3 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M47/T2 Displacement 2.00 Power 120 Drive HECK Transmission AUT Colour TITANSILBER METALLIC (354) Upholstery STOFF BLUE SHADOW/ALCANT./ANTHRAZIT (ANAT) Prod.date 2006-05-26 Options Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA Selection of COP-relevant vehicles S200A Diesel particle filter S205A Automatic transmission S226A Sports suspension settings S249A Multifunction f steering wheel S2MFA BMW alloy wheel, M spider spoke 193 S302A Alarm system S320A Deleted, model lettering S321A Exterior parts in vehicle colour P337A M Sports package S358A Climate comfort windscreen S386A Roof railing S3ACA Trailer coupling S402A Panorama glass roof S428A Warning triangle and first aid kit Code Description (interface) Description (EPC) S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S464A Ski bag S481A Sports seat S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4ADA Interior trim strips, brushed aluminium S4AEA Armrest front, retractable S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S520A Fog lights S521A Rain sensor S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning Code Description (interface) Description (EPC) S540A Cruise control S563A Light package S609A Navigation system Professional S620A Voice control S644A Preparation f mobile phone w Bluetooth S677A HiFi system Professional DSP S694A Provisions for BMW 6 CD changer S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S775A Headlining anthracite P7RSA Package Comfort S842A Cold-climate version S850A Additional Export tank filling S853A Language version, English Code Description (interface) Description (EPC) S863A Dealer List Europe S877A Omission of non-combined operation S885A On-board literature, Swedish S896A Daytime driving lights S8SPA Control unit COP S9AAA Outer skin protection Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S548A Kilometre speedo Ikke gjort så mye med den annet enn Led i AE og nye pærer i tåkelys også byttet chrome grillen med en sort en fra gs. Neste på lista blir karbon-splittere på fanger og kanskje tone rutene? Er litt i tenkeboksen angående felger om dagen, liker egentlig de felgene som står på bilen nå, men runflatdekka som står på er helt grusome! Frister også litt med 19" men veldig usikker på hvilke felger jeg skal velge. Alltid likt BBS Ch men finner veldig få bilde av E91 med disse felgene så vet ikke helt hvordan det blir. Tips til felger mottas med takk! Trenger nye vinterdekk så har vurdert 18" som vinterfelger, men hvordan fungerer egentlig 18" med så lav profil på vinteren? Somregel lite snø på vestlandet, men har de to siste åra kommt en del Er det en måte jeg kan finne ut om bilen fortsatt er chipet uten å kjøre den på tralle? Veldig kjipt om jeg bestiller meg en ny chip for så å finne ut at den allerede er chipet Fikk polert bilen her om dagen, så skal få tatt noen bedre bilder en dag det er litt finere vær, men slenger nå ut noen enn så lenge Spacere hadde nok gjort seg bak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2013 Nå er det tid for service igjen. Generel inspection eller noe sånt står det tror jeg. Noen som vet hva denne servicen innebærer ved 120.000km? rekner med det ikke er noen krise dersom jeg kjører noen km over før den blir tatt. Tenker å bestille meg xenonkit til langlysene mine, noen som har erfaringer med hvilke kit som fungerer greit? Er offshore nå så får ikke sjekket det ut, men rekner med at ballasten må ligge inne i lykta? Og ser for meg at her blir det ganske så trangt. Tar gjerne imot erfaringer her om noen andre har byttet til xenon tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusSør Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Her er en e90 med bbs ch 19" da, så du ser litt hvordan det blir meget fin bil du har, å bbs er kult ! Stå på, bra planer fremover og ser jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Ikke noe problem å kjøre med 18" på vinter i Bergen. Kjørte med 9.5x19 med 235/35 dekk (samme dim på alle 4) i fjor vinter uten problemer. Men nå kjører ikke jeg så mye over fjelloverganger heller. Fin bil forresten, BBS CH hadde nok gjort seg ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moe Skrevet Juli 8, 2013 Share Skrevet Juli 8, 2013 Min e91 har 19" BBS CH... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet Juli 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2013 Takk for det! Bbs ser ikke feil ut på E9x heller ser jeg så mulig det blir noen sånne. Nye dekk er iallefall et Must da disse runflattgreiene ødelegger hele kjøregleden. Får ta en vurdering på det når jeg kommer hjem. Vurderer chip også, men har lest at mange får problemer med ujevnt turtall etterpå? Noen som har innspill ang det? Har lest meg fram til at det isåfall blir BSR eller TRF sin chip om det blir aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet August 5, 2013 Forfatter Share Skrevet August 5, 2013 Da har bilen fått ny turbo. (Igjen) ble visst byttet i 2011 også. Men har fått et lite "problem" etterpå. Kopierer inn posten jeg lagde i teknisk i tilfelle noen har et tips Hei! Turboen på bilen min takka for seg her en dag, så den ble byttet hos Bavaria for noen dager siden. Nå fungerer bilen helt utmerket, merker ingen lyder eller eksoslekkasjer, men til tider på tomgang og rolig kjøring merker jeg en eksoslukt inni bilen. Noen som har en formening hva det kan komme av? Har ikke merket noe til dette før turbobytte. Det ble byttet, turbo, pakninger, eksosklemmer og noen rør. Kan det være en dårlig pakning rundt turboen som sender eksos inn i kupe? Eller har det noe med den havarerte turboen å gjøre? Mvh Tor Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet November 5, 2013 Forfatter Share Skrevet November 5, 2013 Var innom Bavaria igjen for en sjekk ang lekkasje, og det viste seg at den nye pasningen og eksosklemma de hadde montert var skeiv, og dermed kom det eksos ut. Dessverre hadde de ikke delene på lager, så skulle få de tilsendt til Bergen og byttet de på et verksted der. Det ble gjort dagen før jeg reiste på havet, så fikk bare testet bilen en dag etter byttet. Virker fortsatt som det er eksos i kupeen altså :/ får sjekke opp i det når jeg er tilbake igjen. Ellers har jeg satt på vinterdekk igjen, noe som resulterer i at jeg tar nedi hver gang jeg kjører inn og ut av parkeringsplassen der jeg bor. Det gjorde jeg ikke med sommerdekk, så vurderer å bytte til 18" på vinter. Må uansett ha nye vinterdekk. De som står på nå er 225/45-17 sommerdekk er 225/40-18 foran og 255/35-18 bak. Har vurdert 225/40-18 påxvinterhjul, men blir kanskje ikke noe høyere enn det jeg har nå? Et annet alternativ blir å sette på orginale m-sport fjærer. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe de? Rekner med jeg får de hos bmw, men tipper de er dyre. Har nå et sett med hartge fjærer på bilen, og mener jeg har lest at de senker 40/40? Hvor mye høyere vil bilen bli dersom jeg setter på m-sport igjen? Litt mye spm her ser jeg, men tar imot alle svar med takk . Mvh Tor Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå