Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dreiv å skiftet skiver å klosser forann på bilen i dag. Når jeg presset inn stempelet på kalipperet pipla det ut en ganske anstendig mengde med bremseveske fra stempelet på kalipperet. Oioi.

Regner med dette skyldes den pakningen rundt stempelet? Noen som vet om dette er noe jeg kan fikse selv? Finnes det ett "rebuild kit" enkelt å greit?

Videre så sjekket jeg realOEM for å finne delenr på kalipperet. Ifølge realOEM er delenr 34111160940. Men på mitt kalipper er det ett ganske tydelig ///M merke.thykr522ab8vjflomtfd.jpg

Noen som kan se for seg hvorfor dette er? Kan se for meg at jeg ender opp med å kjøpe pakning til feil kalipper, så hadde vært fint med avklaring her.

Skrevet

Har gjort dette på en japse bil, og det er rimelig kurant. Press ut stemplet og skift pakninger, forsiktig under rengjøring av alle flater. Ikke lag riper i de glatte flatene da virker det muligens dårlig etterpå. Smurte inn stempel med caliper fett/bremsefett, monterte sammen og alt var OK. Luft bremsene etterpå.

Skrevet
Du får sanne rep sett på bilxtra

Herlig! Noen som har erfaring med å fikse dette selv? Noen som har tips å komme med?

Jeg har fikset dette på en e36 engang. Jeg møtte ikke på noen store problem, men "mansjetten" rundt stempelet kan være veldig vanskelig å få på.

Skrevet

Gjorde også dette for en måned siden på E36 pga. skjev bremsefordeling. Ble supert etterpå og var veldig ukomplisert å gjøre. Men sølete. Husk å skrape av evt. belegg på gliderne og kjøp med deg ATE-pasta fra Mekonomen for å montere per fabrikkspec! Men du bør kanskje finne delenummeret så du får rett rep-sett i tilfelle M-symbolet betyr at du har andre kalipere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...