rimol1993 Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 I natt klarte selvsagt en kompis av meg å spy i bilen... Vi parkerte på en bensinstasjon og reiv ut baksetene og ryggen, dette ble liggende på bakken i kanskje 15min med spyet på. Deretter spyla jeg over setene ganske grundig med høyttrykkspyler før jeg kjørte hjem og la setene til tørk inni garasjen. Lukta er der fortsatt og jeg er litt bekymra for hvordan jeg skal få bort spylukta.. Noen tips?
D.Toft Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 denne brukte jeg i fjor sommer da guttungen spydde i bilsetet sitt. http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/bi ... le-odor-x/ vasket med denne først http://www.bilxtra.no/hjem/bilutstyr/bi ... r-cleaner/ så frem med odor - x, sprayet flere ganger, lot det tørke i skyggen før neste lag kom på. ingen lukt etterpå
Otis Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Visstnok så skal eddik ta bort lukt. Så da skal man altså sette tingen med lukt på seg i samme rom/pose som eddik i ei skåle for eksempel så tar eddik bort lukta. Har ikke prøvd dette selv, men det skal visstnok være svært effektivt. Det skal virke slik som ozon behandling.
KapteinHaddock Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Visstnok så skal eddik ta bort lukt.Så da skal man altså sette tingen med lukt på seg i samme rom/pose som eddik i ei skåle for eksempel så tar eddik bort lukta. Har ikke prøvd dette selv, men det skal visstnok være svært effektivt. Det skal virke slik som ozon behandling. Den virker også hjemme i stuen for og ta røyklukt. Dog, litt surt at det lukter som pakningsilikon. Men må vel bli 30 ganger bedre en spylukt
Ola. Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Lever setene inn til rens hos et proff bilpleie firma. Liten tvil om hvor regninga skal.
eilefsen Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Lever setene inn til rens hos et proff bilpleie firma.Liten tvil om hvor regninga skal. Samme tenkte jeg på Er da grenser for hva man skal godta uansett hvor god kamerat det er...
rimol1993 Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 Er ganske god kompis, og han er klar over at han må betale for rens hos bilpleie-firma hvis jeg ikke klarer å få bort lukta selv med diverse ymse produkter
The Edge Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Har ikke prøvd meg på spy, men Meguiars Odor Eliminator viste seg å være svært effektiv mot røyklukta etter forrige eier, den har gjort eksakt det reklamen lover til forskjell fra mange andre produkter.
bmwmaxi Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Får vel nesten kasta stoffintriør etter deg til e46 nå.
OrjanBmw Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 en venn av meg lånte bilen over en helg og klarte å ligge igjen 5kg frosne reker i baksetet. Dette var om sommeren, og med svart bil og svart interiør kommer det fort opp i 40*+ i bilen. Rekene tinte og juicen lakk ned i baksete og gulvteppe, lukten var uutholdelig, og ble bare værre etter hvert som tiden gikk. Endte opp med å levere bilen inn til et firma i Bergen(danmarksplass) som ifølge dem selv som oftest ble brukt ved rengjøring av tekstiler med blodsøl (voldsscener) eller andre vanskelige ting å fjerne. Da jeg hentet bilen dagen etterpå var lukten helt borte, og den tidligere bil-lukten som var der før var tilbake. Dette var en Ford Mondeo, forøvrig den største drittbilen jeg har hatt.
Hankook Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Grundig vask/ rens. Noen timer med ozon maskinen fikser dette lett. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
rimol1993 Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 Dro på bilxtra og kjøpte ei flaske mee odor eliminator, slik combatkit sa. Det lukter bare når jeg stikker nesa inni etter jeg hadde på interiørvask, så håper odor eliminatoren tar det siste Oppdaterer med resultater i kveld!
rimol1993 Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Skrevet Juni 18, 2013 Lukta er der fortsatt svakt, men likevel der... Ser ut til at det blir rens hos profesjonelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå