winchester Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Hei! Holder på å tulle med tanken om ny bil med god plass, kjørekomfort, bra sikkerhet og drivstoffgjerrig og da faller så klart en E6 godt ann. For en måned siden ville jeg aldri vurdert Audi som et potensielt kjøp, men utifra det jeg leser ser ikke en kurrant Audi A6 2.0TDi S-line 2007+ modell så dårlig ut i forhold til BMW'en! Interiøret er en soleklar vinner hos Audi med riktig S-line interiør, men utsiden er heller litt kjedlig. Her slår jo heller ikke E61 så godt ut i sine originale klær, men tar seg godt ut med M-tech. Er det noen kjente feil på disse to modellene som burde taes i betraktning? Prisklassen er vel rundt 200-230k sånn ca, og manuell (hos Audi hvertfall) og diesel er et krav. Er det noen som har prøvd begge typer som kan komme med en konstruktiv tilbakemelding? Er ikke ute etter kommentarer ang. VAG vs. BMW.
eilefsen Skrevet Juni 16, 2013 Skrevet Juni 16, 2013 Nå har ikke jeg sånn direkte forhold til akkuratt de modellene som du tenker på, men som audi eier siste 10 år og bytta over til BMW i fjor, så vil jeg si at når det gjelder kjøreopplevelse, så er det en helt annen verden med BMW. A6'en er kanskje litt mere "moderne" da denne kom seint 2005, mens e61 kom vel i 2003? En annen ting som du må tenke på, er fwd vs rwd... hvor viktig dette er? jeg ville personlig ikke hatt audi uten quattro, men da må du jo opp å¨2,7 og da en annen prisklasse. Er vel bra biler begge to, men kanskje ut å prøvekjøre litt kan gi de svara du er ute etter? Men for guds skyld, hold deg unna multitronic kassa (som man kan få på fwd) på a6'en... den er dømt til å skape trøbbel.
Otis Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 For all del, hold deg unna S-line understell! Det er HARDT, iforhold til M-sport på BMW. Forøvrig så synes jeg at armstøtten i A6 er for dårlig for min del, jeg havner så langt bak i setet at jeg må nesten strekke med fram etter støtte til armen både i midt konsoll og i døra. Baksetene i A6 er veldig skarp vinkel på, så det er jo litt negativt mht barnesete. EDIT: A6 har nesten heller aldri ISOFIX.
winchester Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 Nå har ikke jeg sånn direkte forhold til akkuratt de modellene som du tenker på, men som audi eier siste 10 år og bytta over til BMW i fjor, så vil jeg si at når det gjelder kjøreopplevelse, så er det en helt annen verden med BMW. A6'en er kanskje litt mere "moderne" da denne kom seint 2005, mens e61 kom vel i 2003? En annen ting som du må tenke på, er fwd vs rwd... hvor viktig dette er? jeg ville personlig ikke hatt audi uten quattro, men da må du jo opp å¨2,7 og da en annen prisklasse. Er vel bra biler begge to, men kanskje ut å prøvekjøre litt kan gi de svara du er ute etter? Men for guds skyld, hold deg unna multitronic kassa (som man kan få på fwd) på a6'en... den er dømt til å skape trøbbel. Regner med at kjøreopplevelsen i BMW'en er mer sportslig og kontrollert, og Audi'en er en god bil å kjøre, men mangler prikken over i'en? RWD vs. FWD vs. AWD er ikke så viktig, men av erfaring med en F11 520d så slet denne noe grusomt på vintersføre med litt is kontra andre FWD-biler. Multitronicen holder jeg meg langt unna, hehe. Var en tur i byen og lette etter biler å prøvekjøre, men fant få. Er fortsatt et halvt år til evt. kjøp, men liker å undersøke nøye før kjøp. cons and pros, cons and pros!
winchester Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Skrevet Juni 17, 2013 For all del, hold deg unna S-line understell!Det er HARDT, iforhold til M-sport på BMW. Forøvrig så synes jeg at armstøtten i A6 er for dårlig for min del, jeg havner så langt bak i setet at jeg må nesten strekke med fram etter støtte til armen både i midt konsoll og i døra. Baksetene i A6 er veldig skarp vinkel på, så det er jo litt negativt mht barnesete. EDIT: A6 har nesten heller aldri ISOFIX. Notert! Kjørekomfortmessig (ikke sportslig kjøring) er vel standard det mest egnede alternativet. Hvor høy er du? Det som uroer meg litt er at en venn nettopp kjøpte seg en E61 525d (han har en 2001 Audi A6 fra før) og han sier at Audien (tross i aldersforskjellen) har mer sjel og alt i alt er en bedre bil?
Otis Skrevet Juni 17, 2013 Skrevet Juni 17, 2013 Hadde jeg skulle hatt audi hadde jeg valgt std understell, uten tvil. Da S line er HARDT ja. Jeg er 1,84 meter høy. Men armlen problematikken er vel mest i døra og ikke i midt konsollen, synes jeg å huske. Jeg lurer på hvordan han kompisen din tenker jeg. Det skal sies at en A6 med 2.0 tdi og servotronic er veldig bra på veien, støymessig vil jeg nok tro at e61 er bedre, men det er et vanskelig tema avhengig av dekk. Men det er ikke noe voldsomt mye bedre enn e39 min, synes nå jeg da. Audi har kamuflert at motoren står mellom frontlyktene, veldig bra, så det merkes ikke ved vanlig/litt aktiv kjøring. Men den er glad i dykke med nesen over dumper da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå