h0vding Skrevet Juni 18, 2013 Skrevet Juni 18, 2013 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en e90 320d 2006 mod. Den har gått 129000km og det har enda ikke vært gjort service på girkasse. Er dette noe jeg bør få gjort snarest? Ser også at oljen og filteret ikke er skiftet så ofte(hver 20.000km ca), så jeg bør kanskje skifte denne ofte, og da gjerne med veivhusventilasjon. Jeg er veldig redd for turbohavari så tenkte å være i forkant. Hadde tenkt til å tune bilen men nå tørr jeg ikke, etter å ha lest om alle turboene som ryker. Noen innspill? Hadde bilen på Naf-test og da fikk jeg feilmelding på den elektroniske vannpumpa som de ikke fikk fjernet, er dette noe jeg bør få fikset/sjekket i samme slengen? Mvh Jørgen
Otis Skrevet Juni 18, 2013 Skrevet Juni 18, 2013 Har du automat da? Olje og filter skifte ville nok jeg ha tatt på halvparten av anbefalt service fra BMW/bilen, for å være sikker. Veivhusventliasjon vet jeg ikke, men tror den er vedlikeholdsfri av typen syklon eller hva det nå heter. Du trenger nok ikke være bekymret for turbo havari pga tuning, det er ikke det som tar livet av turbo. Har denne bilen efficient dynamics da?
h0vding Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Skrevet Juni 18, 2013 Jeg har automat ja. Har hørt at det kan være lurt å skifte veivhusventilasjon pga turboen. Jeg vet ikke om den har efficient dynamics, hvordan kan jeg sjekke det? Er det unormalt at det ikke er tatt noe girservice når bilen har gått 129.000km?
Otis Skrevet Juni 18, 2013 Skrevet Juni 18, 2013 Om det er automat så kan det være lurt å forta olje skift/ flushing av girkasse. Veivhusventilasjon er jeg usikker på. Elektrisk vannpumpe trodde jeg var til motoren, men det er kanskje til klima anlegget det. Det er ikke unormalt såvidt jeg vet, da jeg tror at BMW ikke hadde noen intervall på oljen på girkassen enda da.
h0vding Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Skrevet Juni 18, 2013 Tusen takk for hjelp. Hva bruker det å koste å flushe girkassen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå