Gå til innhold

Hvordan vet man at hjulbolter er for lange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sette på 6mm. spacere på min E28. De eksisterende boltene blir for korte, men har et sett bolter som er ganske mye lengre. Har satt på spacer og lange bolter på en side. Hjulet går rundt uten at det "subber", annet enn en anelse i bremsene.

Er dette safe å kjøre med så lenge hjulet snurrer fint, eller burde jeg forske litt mer i det?

Takker igjen for hjelp!

Skrevet
Jeg skal sette på 6mm. spacere på min E28. De eksisterende boltene blir for korte, men har et sett bolter som er ganske mye lengre. Har satt på spacer og lange bolter på en side. Hjulet går rundt uten at det "subber", annet enn en anelse i bremsene.

Er dette safe å kjøre med så lenge hjulet snurrer fint, eller burde jeg forske litt mer i det?

Takker igjen for hjelp!

litt usikker, men spørs hvor mye lengre bolter du har brut, bake er vel bare å kappe litt av, så er du safe på de hvertfall, de gjorde hvertfall jeg når jeg satt på mine ;)

Skrevet

så lenge hjulet sitter fast å du får dratt til som du skal å hjulet ikke subber er det ok,du får på en måte ikke hatt for lange bolter,jo lengre jo bedre,så lenge det ikke subber/butter,obs obs,selvom de lange bolta dine går feks forra,må du sjekke mer nøye bak når du mont,pga brekkbånda inni der,har du for lange bolter der kan det fort bremse i brekkbremsedelene inni i skiva/trommelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...