nimitz Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Har et problem på min E39 525i 01mod. Problemet er ved oppstart og kjøring med driftsvarm motor. Etter noen sek så taper motoren all kraft og "skyter" ved pådrag. Den putrer og går noen hundre meter for så og kvikne til å går da normalt igjen. Dette skjer hver gang den har stått en stund med varm motor. Ved oppstart med kald motor fungerer alt fint. Det er skifter Lmm, begge kamsensorer, oksygensensor og veivsensor. Diagnose er tatt uten at noe konkret ble funnet.
hao Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Hva med del 3 på bilde ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... hed_parts/
nimitz Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Skrevet Juni 22, 2013 Javel...hvorfor skulle den føleren være løsningen?
hao Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Er en temp.sensor som regulerer mellom kald og varm motor
nimitz Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Skrevet Juni 22, 2013 Ok. Vet du om denne kan lage de problemene som jeg har? Hørt andre som har måttet skifte denne?
Hzh Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Ok. Vet du om denne kan lage de problemene som jeg har? Hørt andre som har måttet skifte denne? Enig med hao om at de kan skape problemer, jeg har vertfall hørt om folk som har byttet den!
///Naitsirk Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 Hvis vanntempsensoren er gåen, hvorfor vedvarer ikke problemet da? Signal fra sensoren går både til motorhjerne og instrument, så om instrument viser riktig så burde vel det fjerne den som feilkilde? =)
nimitz Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Skrevet Juni 22, 2013 Hvist den sensoren også viser tempen på innstrumentet i dashen så er det i orden der. Men går den bare til hjernen så kan jeg være enig.
stig. Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 neten alle biler har to vanntemp sensorer ,en til måleren inne i bilen å en til motorstyringa, symptoma du forklarer på bilen din kan tyde på at den vanntempføleren til motorstyringa di er dårlig
nimitz Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Skrevet Juni 22, 2013 Ok, får prøve å skifte den. Har skifta så mange følere til nå at en fra eller til skader ikke Den var jo ikke så dyr heller.
///Naitsirk Skrevet Juni 22, 2013 Skrevet Juni 22, 2013 neten alle biler har to vanntemp sensorer ,en til måleren inne i bilen å en til motorstyringa, M50 er siste bensinmotor med det systemet...kun en føler fra 1996.
stig. Skrevet Juni 23, 2013 Skrevet Juni 23, 2013 neten alle biler har to vanntemp sensorer ,en til måleren inne i bilen å en til motorstyringa, M50 er siste bensinmotor med det systemet...kun en føler fra 1996. kjekt å vite,takk da veit jeg det
nimitz Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Skrevet Juni 23, 2013 Var litt pussig dette. Koblet av stikket til den aktuelle føleren og da sluttet temp måleren i dashen og virke. Siden den har virket som normalt tidligere så lurer jeg på om det er noe feil med den føleren. Skal den også gi signaler til hjernen eller er det en temp føler til en annen plass på blokka? Ble litt usikker siden jeg hadde tenkt å bestille en ny føler.
hao Skrevet Juni 23, 2013 Skrevet Juni 23, 2013 Var litt pussig dette. Koblet av stikket til den aktuelle føleren og da sluttet temp måleren i dashen og virke. Siden den har virket som normalt tidligere så lurer jeg på om det er noe feil med den føleren. Skal den også gi signaler til hjernen eller er det en temp føler til en annen plass på blokka? Ble litt usikker siden jeg hadde tenkt å bestille en ny føler. Hvis vanntempsensoren er gåen, hvorfor vedvarer ikke problemet da? Signal fra sensoren går både til motorhjerne og instrument, så om instrument viser riktig så burde vel det fjerne den som feilkilde? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå