Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ny på forumet! Første innlegg!

Har en 523i E39 1996 manuell.

For ca en måned siden rykket bilen 1 gang under kjøring.

Etter hendelsen har det ikke skjedd noe på lenge.

Kjørte 68 mil til Sverige, fylte tanken nesten fullt opp (tror bensinpumpa ikke hadde mere bensin igjen for det stoppet på 50L. (kanskje fikk opp mye bunnslam)?

Når jeg kjørte hjemover rykket den tre ganger på turen og deretter vil den ikke dra normalt. Kjørte opp bakker og gasset i 3 så dro den dårlig. akkurat som den ikke får nok bensin.

Kan det hende at bensinfilteret har tettet seg vis det har blitt med bunnslam fra bensinpumpen i Sverige?

Eller selve bensinpumpen?

Noen kjente problemer???

Skrevet

Har du prøvd å søke på forumet?

Hundre tråder som har funnet ut svaret på problemet på din bil.

En diagnose kan bli det billigiste. Gå inn på "Den store diagnose tråden" og se hvem som befinner seg nærmest deg, så kontakter du dem.

Edit: Velkommen til bimmers.no

Skrevet

kan faktisk være noe i bunnslam-teorien ja :) på bensinstajonen jeg hadde sommerjobb hos stengte pumpene når det var under noen hundre liter igjen, pga fare for slam/forurenset drivstoff ;)

men anbefaler å ta en diagnose ja :D

Skrevet
kan faktisk være noe i bunnslam-teorien ja :) på bensinstajonen jeg hadde sommerjobb hos stengte pumpene når det var under noen hundre liter igjen, pga fare for slam/forurenset drivstoff ;)

men anbefaler å ta en diagnose ja :D

Ja, men det at den rykket engang før jeg fylte også får meg til å undre om det er noe annet? kan det være vanos problemer eller bensinpumpe?

Skrevet

Ja, men det at den rykket engang før jeg fylte også får meg til å undre om det er noe annet? kan det være vanos problemer eller bensinpumpe?

kan skyldes så utrolig mye rart, men delvis tett bensinfilter er absolutt en av de mulige årsakene :) kan og være vanos som du sier, lmm er ingen direkte sjelden feil, veiv/kam-sensor, plugg/coil, + + +

lyser motorlampa? ta en diagnosetest uansett. (ofte er det ett titalls feilkoder, i så fall sletter du de, kjører litt og tar en ny diagnose) ;)

ikke lett å si for meg/oss å si noe, aner ikke åssen rykkinga oppfører seg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...