SST Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Hei. Byttet tennplugger på en M30B28 i dag. Kjørte en test-tur nå, og det viser seg at den "kutter" litt fra 4000 omdr. og oppover. Pluggene er av typen Bosch og er av samme typen som satt i, bortsett fra at de nye heter "+" (pluss) etter plugg-koden. Noen som kan ha en ide??
John Kr Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Bytt tilbake til gamle pluggene og test på nytt, dersom motoren fungerer 100 % med gamle pluggene så har du funnet feilen. Det kan være at en eller flere plugger har en feil eller at typen ikke passer.
SST Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Bytt tilbake til gamle pluggene og test på nytt, dersom motoren fungerer 100 % med gamle pluggene så har du funnet feilen. Det kan være at en eller flere plugger har en feil eller at typen ikke passer. Ja, det er jo helt klart det enkleste Men har aldri opplevd at plugger har vært "gåene" som nye. Og de heter som sagt det samme som de gamle bortsett fra + etter betegnelsen på de nye. Noen som vet hva denne plussen står for?
John Kr Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Jeg har opplevd at nye plugger ikke fungere, faktisk flere ganger. Søk på nettet så finner du ut hva "+" betyr, dersom det er varmeverdi som er endret så er det ikke sikkert at din motor akseptere plugger med andre varmeverdier. Elektrodeavstand er vell standard i dag, 0.7 til 1.0mm.
SST Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Ålreit, jeg sjekker dette. Takk for info, John Kr.
Alpejohn Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Vet ikke noe om standard, men faren min kjøpte nye plugger til golfen, den fuska og gikk på 3 syl. etter bytte. Han tok ut pluggene og sjekket mellomrommet, og det viste seg at en ene pluggen var helt trykt sammen.. Kunne se ut som den hadde blitt mista i gulvet og benda helt inn. Justerte til rett avstand og alt var gulle godt
SST Skrevet Juni 25, 2013 Forfatter Skrevet Juni 25, 2013 Vet ikke noe om standard, men faren min kjøpte nye plugger til golfen, den fuska og gikk på 3 syl. etter bytte. Han tok ut pluggene og sjekket mellomrommet, og det viste seg at en ene pluggen var helt trykt sammen.. Kunne se ut som den hadde blitt mista i gulvet og benda helt inn.Justerte til rett avstand og alt var gulle godt Interressant! Etter å ha kikket på pakningen til pluggene, så er fem av de produsert i India og en i Russland. De produserer tydeligvis samme pluggen i to (eller kanskje flere) forskjellige land. Det ble for sent i kveld, men pluggene går definitivt ut igjen i morgen for nærmere sjekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå