Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det et sted i Bergen som kan anbefales til flusching av kassa ?

Fikk tilbud fra Jæger på 15.000 inkl filter og 15 liter olje + rense middel, litt dyrt for å si det mild :)

Problemet er at veldig få har flusching maskin på verksteder rund om, stor sett merke forhandlere.

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Takk for tipsene. Har snakket med automatservice i dag, 6500,- sa han med olje og filter. Blir sikkert neppe billigere tror jeg.

Skrevet

Flushing er bra ved olje skift.

Mange har maskiner til det.

Hvis du har et problem med kassa hadde jeg fått Transtec eller lignende firma til å prøve den først.

De kan si fra om det er feil i megatronic, converter, clutcher mm før man bruker penger på flushe.

Flushemaskinene er ikke stilt inn til å rense godt nok ved f.eks slam i converter.

Da må maskinene overstyres.

Det vet jeg få eller ingen gjør og da er vitsen borte.

Så hvor enn man gjør det så er det forskjell på hvordan man gjør det for vedlikehold og for å prøve å reparere et problem.

Så husk å presisere hva problemet er og ikke bare bestill time for flushing.

Skrevet

Automatkasaservice i Salhus veien. De har ikke sett på bilen ennå, men den ene mekaniken sier at det er mestsansunlig convertor da det er svakhet på disse bilene. Fått time neste onsdag, så for vi se hva de finner ut.

Pris på å bytte convertor med flushing er 25000,- :uh:

Skrevet

Tviler sterkt på det. Kan vare billigere om man skaffer kassa på brukt markedet, også skrur den på selv. Men da spørsmålet er hvor lenger holder den "nye" :)

Veldig glad i at bilen min har brukt bil garanti i et par måneder til :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...