Paulsen Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Monterte et HID-kit fra VVME i tåkelysene idag. Det er et H7 kit på 35w med "digital slim" ballaster. Begge lysene tenner som de skal, ingen blafring eller feilmelding. Etter å ha hatt lysene på i ca. 30 min hengte speedometeret seg. Stoppet på Esso for å fylle luft i dekkene og la merke til at det viste 60 km/t og 1500 rpm og at bilen sto i Drive, selvom jeg stoppet bilen og satt den i Park. Fikk ingen feilmelding om verken ABS eller traction control, speedometeret hadde bare hengt seg. Tok av polene på batteriet for å resette speedometeret. Noen som vet hva dette kan skyldes? Lysene fungerer upåklagelig, men speedometerbuggen er rett og slett bare ikke tilfeldig. Kan dette ordne seg med en "error canceller"?
Bayerfun Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Dersom dette faktisk er interferens forårsaket av ballastene (noe som er trolig) så ville jeg vurdert støydemping av de du har montert eller kanskje gått over til kvalitetsballaster (ekte Hylux er så langt det beste jeg har vært borti). Det vil ikke hjelpe med noen "error canceller" her da problemet er forårsaket av radiostøy som forplanter seg på bussene i bilen (I-bus, K-bus osv). Du kan jo eventuelt skaffe et par toroider av feritt og vikle strømledningene inn til ballasten 4-5 tørn rundt denne (så nærme ballasten som mulig). Edit: Det er også viktig at ballastene er skrudd godt fast i chassis (god RF jord). Dersom dette ikke er fysisk mulig, bør du strekke en bred jordledning fra ballasten til chassis på bilen (typisk biltema minuskabel fra batteri til chassis, den flate typen du ser her http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elekt ... bel-35177/ ).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå