kevin1982 Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Hallo. Jeg har vært så uheldig og fått en BMW full av barnesykdommer og etter at verkste ikke klarer og fikse feilen har jeg krav på ny bil. Så om det er noen her som har erfaring hvordan den prossesen er, så vil jeg gjerne høre fra dere. er det vanlig at man må betale 2,5kr pr km bilen har gått? Er det vanlig og ta en takst på bilen før man får bestilt ny bil? Jeg mener det at når jeg har hatt en bil og hatt feil på den fra dag 1. så skal ikke dette gå utover kunden noe økonomisk. Den bil butikken jeg har med og gjøra. mener jeg må betale pr km og ett mellom legg fra den bilen jeg har nå til den nye bilen kommer... noe jeg mener er galt. Så om noen her har erfaring fra ombytte av ny bil. så vil jeg gjerne høre fra dere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Her er det mange faktorer som spiller inn. Hva slags bil snakker man om? Hva slags feil? Hvor mange ganger har bilforhandler brukt for å reparere feilen? Er det samme feil det er problemer med eller oppstår det nye? På bakgrunn av innlegget ditt er det igrunn umulig å komme med innspill før man har flere detaljer foreliggende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet Juli 1, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2013 Her er det mange faktorer som spiller inn. Hva slags bil snakker man om? Hva slags feil? Hvor mange ganger har bilforhandler brukt for å reparere feilen? Er det samme feil det er problemer med eller oppstår det nye? På bakgrunn av innlegget ditt er det igrunn umulig å komme med innspill før man har flere detaljer foreliggende. Bilen: F31 M-sport. 320D (184hk). jeg har en head unit som skrur seg av. noe som gjør at jeg ikke får brukt navikasjon, radio, rygg/park senorer etc etc. og skjermen inni bilen blir helt svart. bilen har vært inne 5-7ganger inne siden noember 2012. 2ganger testing. og tredje head unit som sitter i bilen nå og forsatt feil på bilen. derfor har de bestemt seg og gi meg ny bilen. men de vil jeg skal betale 2,5 kr pr km, takst over bilen (stein sprut gikk som normal slittasje), og et mellomlegg pga det er mer standa utstyr i nyebilen enn den den har. noe de bør ta på sin regning. da de ikke klarer å fikse bilen min. har du vært igjennom ombytte av ny bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Juli 1, 2013 Share Skrevet Juli 1, 2013 Det er vel to måter å gjøre det på, ene er at du får forsinkelsesrente fra dag 1, men betaler for nytten du har hatt av bilen (km). Det andre er at du får renter fra kravet er fremmet / satt til du får den nye bilen. Du kan ikke kreve å få noe annet enn identisk bil til bilen du har, mer utstyr er normalt ikke aktuelt, ikke engang mot Mellomlegg. Skader er det selvfølge at du må betale for. Akkurat hvordan det er med utstyr som er blitt standard som du ikke har og som ikke er mulig å velge bort er jeg litt usikker på, men er redd du må betale for denne fordelen også, men ikke helt sikker. Nå er det ikke så aktuelt på Bmw da alle er forskjellige, men hadde du har en 2011 sølv avensis SOL så kunne du fått en 2011 sølv avensis SOL om de hadde hatt en slik på lager. Men andre ord skal du ikke tjene på byttet, men ikke heller ha ett tap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sorzy Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 Et spørsmål til selve problemet du opplever, slår skjermen seg av permanent eller resetter den? Har du Navi pro eller standard? Virker som flere som har samme problem: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=804951. Jeg har også opplevd dette som de skal undersøke nærmere når bilen skal inn for å montere ny eksos... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 Et spørsmål til selve problemet du opplever, slår skjermen seg av permanent eller resetter den? Har du Navi pro eller standard?Virker som flere som har samme problem: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=804951. Jeg har også opplevd dette som de skal undersøke nærmere når bilen skal inn for å montere ny eksos... Jeg har navi pro. Her ser du en ny link jeg har lagt. Med film viewtopic.php?f=1&t=246028 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kevin1982 Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 Da vil jeg fotelle alle en veldig bra nyhet. etter mye om og men og masse papir arbeid. har bmw og jeg blitt enig om ett ombytte. veldig fornøyd nå. så nå gleder jeg meg til uke 41 kom hjem for å puste lettet ut. så kom jeg på det. NEI. jeg glemte å legge på sport bremsene. ringte raskt til selgen. han sjekket. men bilen hadde gått i rødt alt på fabrikken. den hadde begynt å lage alt. jævla surt. så da må jeg ut da. og jakte blå sport bremser. noen som vet hvor man får tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå