Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir altså ikke kvitt abs problemet på bilen min.

Problemet er; noen ganger når jeg starter den så lyser ikke lampa. Men om jeg bremser rister pedalen. altså abs slår inn, men når jeg passerer 40km/t så lyser den å pedalen slutter å riste. Noen ganger når jeg starter bilen lyser lampa under hele turen.

Samtidig har jeg problem med at speedometeret går ujevnt. Trur det følger ca riktig fart opp til ca 60 men etter det er den ujevn å selv om jeg ligger i 160 ligger den på ca 80-0 ca.

Trur problemene henger sammen på ett vis. Har bilen noen fler egene sensorer til fart eller antispinn o.l? Har hørt fler sier at det er den venstre abssensor bak som gjelder, men dette stemmer ikke da jeg kjørte uten denne noen dager(ledningen røyk).

Har nå bytta alle abssensorer, bremsekraftforsterker med hjerne(denne sitter visst på pumpa?), byttet begge hjullager bak og skiver, klosser forran å bak.

Noen som vet hva dette kan være? den røde lampa for feil på bremsene lyser også. Tok diagnose, å med det apparatet vi brukte kom det opp feil med abs, men ikke hva som var galt. Gir snart opp BMW!!

hilsen en frustrert å lei BMW eier:)

Skrevet

Har du sjekket ABs ringene på hvert hjul? At de er fri for sprekker?

Har du sjekket ledningene til hver sensor?

Skiftet du ABS hjerne med en som var likedan eller overhalt?

Skrevet

Er visst ikke ringer på hjullagera på de her sa dem på BMW. hjernen / pumpa har samme delenr:)

Skrevet

Var på ett verksted ista, å dem sa at det hadde vært litt problem på de bilene at hjernen kunne kødde til abs, å har en kompis som muligens har samme hjerne, så skal prøve den, å se om det blir borte da! :)

Skrevet

1. Få tatt en skikkelig diagnose

2. Jeg har opplevd ved bytte av hjullager foran problemer med abs ved brukt av uoriginalt lager. Brukte du originale lagere bak?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...