Tsf Skrevet Juli 3, 2013 Skrevet Juli 3, 2013 [list=] Hei har et problem med at den fremste "sett for fra" dysa mi lekker, hvordan skal jeg klare og stramme denne. Mvh, Thomas
Garstin Skrevet Juli 3, 2013 Skrevet Juli 3, 2013 Dette er vel ett veldig vanlig problem på tds'ene, men funker å bytte dysa tror jeg.. Prøv å søk litt, så finner du garrantert svaret på dette
termin Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Morsomt opplegg på disse dysene. De har en slange hver som sender diesel til neste dyse. Derav så har hver dyse et hull for mottakk og et for videresending. Ganske standard at disse lekker. Ikke nødvendigvis at du må stramme mer
Espen02E30 Skrevet Juli 4, 2013 Skrevet Juli 4, 2013 Jeg kjenner ikke til disse eller har sett disse dysene, men dieselen som går mellom dysnene er vel bare retur. Kan sikkert lekke der, ellers er vel disse todelt som så mange andre dyser. Det å stramme disse er vel ikke helt rette måten å gjøre det på, er sikkert en pakning der som burde byttes. husk også at så å si alle dyser skal dras med moment.
Tsf Skrevet Juli 4, 2013 Forfatter Skrevet Juli 4, 2013 Okei men hvordan får jeg løsnet dyss for og bytte den ? Er jo ikke råd å kåmme til og løsne, er det som er problemet..
kenneth931 Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Bruk en 27mm langkopp. Men pass på at den er såpass lang/"rom i toppen" at du ikke bøyer retur-tappene!! Har erfart at det er litt vanskelig og komme til på syl. 1, men det går! Har sjekka på tolerancedata og der står det at dysa skal strammes til med 65 nm, noe som virker ganske pinglete når du først står der med momentnøkkelen i hånda! Kjører selv slik uten lekkasje så det er nok riktig Det står også at delinga på dysa skal strammes til med 80 nm. Men har selv som regel bare strammet til det stoppet.. En super tommelfingerregel er å bytte kobberskiven som er utenpå i bunn av dysa (tetter mellom dysa og toppen). Var oppe med dysene på min 525 TD to ganger uten og bytte denne kobberskiva som resulterte i lekkasje! kostet 79,- for seks stk. kobberskiver på et lokalt dieselverksted. diesel-power82 reagerte på dette 1
John90 Skrevet Juli 6, 2013 Skrevet Juli 6, 2013 Stemmer som kenneth skriver over her. Eg brukte dette verktøyet da eg løsnet mine dyser: http://www.ebay.com/itm/BMW-FORD-FIAT-D ... 3a6f5f9435 Biltema selger og men det var bare dritt så anbefaler ikkje og kjøpe der.. diesel-power82 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå