baskildt Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 hei, har problemer med min 520d 2002. den har vert litt vrang å starte, og nå stoppet den pluttselig under kjøring. får ingen feilkoder med PDA'er, og motoren kinner men ingen tenning. jeg skrudde av de 2 slangene som går til dieselfilteret, og det kommer fuel ut begge når jeg kinner, jeg er usikker på om dette er drivstoff fra eller til. en med litt mere know-how en meg mente det er diselpumpa. hvordan kan jeg få bekreftetet dette, og så vidt jeg skjønner er det to pumper i bildet, en i tanken og en som drives av motoren, hvordan vet jeg hvilken det er problemer med? eventuelt er det noe annet som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 5, 2013 Share Skrevet Juli 5, 2013 Om det er diesel i den blanke slangen fra filteret så har motoren diesel. Pumpa i tanken går ikke i stykker så ofte. Har du sjekket om det kommer diesel til hver sylinder da? Det er svært rart at du ikke får feilkoder når motoren ikke klarer å starte... Hvilke PDAer har du brukt? Eller hvilke program? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
baskildt Skrevet Juli 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2013 PDA'er vet jeg ikke, men den skulle være oppgradert og nyeste type. ville jeg fått en feilkode om pumpa var gåen? jeg skal få sjekket den blanke slangen. takk for tilbakemelding Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 6, 2013 Share Skrevet Juli 6, 2013 Absolutt bør det dukke opp en feilmelding på defekt pumpe, i hvert fall en feilkode burde ha kommet opp. Om det er en typisk universal feilkodeleser så kan det hende det ikke kan lese feilkoder fra denne typen bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå