Gå til innhold

Ny bil, nytt medlem.

Share

Anbefalte innlegg

Takk takk boyos. 

jo, litt mer gocart enn tidligere, litt mer sprett og litt mer hissig på styringa. 

Kjørt kun to dager med nye fjærer, så det setter seg vel litt mer etter noen mil.

Litt mindre kjørekomfort såklart, men det er verdt det med tanke på stuket den fikk. 

Her er et par bilder.

Ikke skikkelig vasket men det får bare være. 

IMG_4107.jpg

IMG_41070.jpg

bil21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har støtt på et lite problem i kveld. 

Etter å ha prøvd å fikse et kjent x5-problem .. tailgate rattle..som de kaller det, en lyd som kommer av dødgang mellom øvre og nedre bakluke, så har jeg fulgt en 

video på youtube, hvor man skrur ut selve låsemekanismen for å stramme opp denne. 

Baklukelåsen fungerer jo slik at den først hekter seg fast i bakluken, og drar denne inn og strammer til.

Etter å ha vært ute med baklukelåsen, og koblet den fra kan de se ut som jeg har rotet til noe, slik at jeg tilsynelatende har nullstilt noe. 

Nå vil den ikke stramme inn bakluken på første forsøk, slik den har gjort tidligere (lukk, stramm, lås i riktig posisjon) nå står den bare å har raptus.

åpner, lukker, åpner, lukker, åpner, lukker. (Merk at det her er snakk om selve låsemekanismen, (ikke selve luken som går opp og ned))
Og slik står den å jukker på 4-5 ganger før den innimellom treffer på "riktig" intervall og låser luken i riktig posisjon, andre ganger låser den luken 5mm for langt ut. 

Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her ? 

Eller er det plutselig et prosjekt for forhandler ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...