Gå til innhold

BMW E39 Lambda regulering

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Vedder en tier på at du har falskluft lekkasje ;)

Det er notert! Ikke at jeg gidder og vedde imot. Den lekkasjen vill mest sannsynelig være et sted på innsug?

Og for og finne lekkasje så starter man bilen og sprayer startgass på kabler, og ser om bilen begynner og gå urent/stopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt ved falsk luft vil man få mager blanding, for mye luft, for lite bensin.

Da får man feil "Lean mixture" Mager.

Her mener jeg det står "Rich" Rik, fet blanding.

Så man bør se på lamda verdien om den viser fet blanding.

Fusker den på gnist vil man få fet blanding.

Er det alltid de samme sylinderene så er det nok ikke total feil som bensintrykk, tempgiver, luftmassemåle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt ved falsk luft vil man få mager blanding, for mye luft, for lite bensin.

Da får man feil "Lean mixture" Mager.

Her mener jeg det står "Rich" Rik, fet blanding.

Så man bør se på lamda verdien om den viser fet blanding.

Fusker den på gnist vil man få fet blanding.

Er det alltid de samme sylinderene så er det nok ikke total feil som bensintrykk, tempgiver, luftmassemåle..

Hvordan blandingsforholdet på bilen er vet jeg ikke, kjørte veldig pent til jobb idag, ingen syke pådrag, og da holdt timetallet seg som om ingenting var galt, men så dro jeg på en gang, og timetallet datt i bånn, så det må vel ha noe med hvordan en føler måler eksos eller noe sånn? En kollega av meg mente at lambdaen min var ødelagt før det starta fordi det kom en spesiel lyd vis jeg rusa bilen på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hjelpe med og rense MAF-en? Har planer om og prøve det i helga, også sjekke etter lekasjer i slanger til luftinntaket og sånt.

Har tråla mye rundt på nettet, og falskluft har gått igjennom et par ganger, vacuum lekasjer, MAF rensing osv. Skal undersøke litt til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Hei,

Ser det er gammel tråd, men sliter selv med lambasensor, eller oxygensensor. Ser den får for mye bensin for stussen på bakpotta blir svart. Har sjekket for falskluft å byttet veivhusventilasjon. 

Feilmelding jeg fikk opp var: 

Oxygen-sensor voltage before catalytic converter bank 1

Oxygen-sensor voltage before catalytic converter bank 2

byttet da 3 lambdasensorer fra mekonomen men ikke noe forskjell. 

Hva ble løsningen?

Endret av Eivind_E39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...