Gå til innhold

Oppdaterte hjerne, bilen vil ikke starte (løst)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520i som jeg byttet motor på til en 528i. Er en e39 - 97 mod. Alt gikk fint og bilen er blitt kjørt. Fikk i etterkant oppdatert min egen hjernen fra m52b20 til m52b28. Startsperra i hjernen er også satt ut av spill. Satt den inn og nå vil ikke bilen tenne. Den drar og drar på starteren uten noe tegn til tenning. Noen som har noen tips? :?

Skrevet

Ingen tips? Har lest at noen ganger kommer det for mye drivstoff og at jeg må starte med gasspedalen i bunn. Men vet ikke om det er det som er problemet denne gangen. Alt høres veldig normalt ut når jeg setter strøm på tenningen, mangler bare at den starter.

Skrevet

Har funnet ut at bilen ikke får bensin (tror jeg). Koblet av begge tilførselsslangene og prøvde å starte bilen. Da kom det ikke bensin ut nr 11 på dette bildet

58nkhg0g2hvccmr31udi.jpeg

Er det bensinpumpa som har tatt kvelden da? Eller skal det ikke komme ut noe bensin fra disse hvis de er frakoblet?

Skrevet

Har funnet ut at bilen får bensin. Brukte lang tid på å finne ut hvor nr 11 skulle plugges på i motorrommet da jeg greide å mikse dem sammen. Etter litt søking ser det ut til at innførselen skal på den øverste "railen" og alt overflødig blir fraktet i retur av den underste "railen".

Men bilen tenner fremdeles ikke. Har vurdert om jeg har fått "overflow" eller hva det kalles. Noen gode tips for å få liv i bilen hvis det er tilfellet?

Et annet spørsmål er, hvordan får jeg sjekket om jeg har gnist. Synes det er rart om oppgradering av hjerne på bilen påvirker om bilen får tenning.Har på følelsen at det er dumt å ta ut en plugg+coil for å se om det gnistrer.. Noen tips?

Skrevet

Får å sjekke om du har gnist må du skru av pluggen å legge den på blokka eller en anna plass så lenge den kommer i kontakt med jord. Prøvd andre plugger som du vet at funker?

Skrevet

Har testa plugg (så fin ut) og coil og får ikke gnist. Største problemet var å finne jord. Alt er dekket til med plastikk og coilledningen er ikke av de lengste. Men fant en plass i underkant av ABS pumpa hvor jeg fikk jorda pluggen mot karosseriet. Ettersom alt virket knirkefritt før programoppdateringen i hjernen begynner jeg å mistenke den. Litt rart om alle coilene/pluggene ryker samtidig.. Men før jeg blir for sikker, er det sikringer som kan gå, slik at jeg ikke får gnist? Evt noe annet jeg kan sjekke som har med tenningen å gjøre?

Skrevet

Hvis det virkelig funka bra før programmering av hjernen ville jeg ringt å hørt med dem først. Får hvis starteren går rundt, da er det startsperre spør du meg.

Men hva med å ta en diagnose da?

Skrevet

Jo da, det fungerte bra. Kjørte bilen to mil før jeg sendte hjernen til oppdatering. Jeg får høre med karen som oppdaterte den. Han fjernet også startsperra på hjernen, vet ikke om dette kan være en årsak til at bilen ikke starter.. Kanskje en må fjerne ews og? Den sitter vel i rattstammen om jeg ikke er helt på jordet. Får ikke tak i han som ordnet hjernen for øyeblikket, så sitter vel egentlig litt i saksa fram til jeg får tak i han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...