tommy_ve Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Hei, jeg har en m42 fra e36 som jeg har kjøpt for montering i min e30 cab. e30`n har org m40 kasse der akslingstappen/sentreringstappen fra kassa som glir inn i veiva er 15mm. På selve m42 motoren er hullet der sentreringstappen skal entre kun 12.5mm. som dere da ser stemmer ikke dette overens, mistenker derfor at veiva her i m42`n er skiftet av forrige eier. dette da jeg tidligere har montert m42 motor på denne kassa som står i bilen uten problemer. så det store spm her blir vell da: hvilken girkasse skal jeg se etter som har sentreringstapp på 12.5mm, og passer på m42 motoren? leste et sted at m20 har sentreringtapp på 12mm? men er da usikker om denne passer på m42 ellers med festeboltene osv.. noen ideer?
tommy_ve Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 eller er det her et opphengslager som kan skiftes til ønsket dim evt? tenker da i bakkant på veiva, å skifte fra 12.5mm til 15mm om det her finnes et opphengslager man kan ta ut?
tommy_ve Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 løsning funnet, går visst an å bytte dette opplagrings hullet for clutch piniongen. så var det bare å finne forhandler som har detta liggende..
tommy_ve Skrevet Juli 8, 2013 Forfatter Skrevet Juli 8, 2013 jaggu godt jeg har meg selv å spørre om tips og råd, høhø..
stig. Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 veit at momentum/skf skaffer det du vil ha av lagere,du må bare ha dimensjonene de ligger i oslo,men så vidt jeg veit så sender de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå