Gå til innhold

hva bør jeg oppgradere etter kompressor montering?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva bør man i tillegg oppgradere ved kompressor montering på bilen?

Har byttet ut bremser og skiver til EBC redstuff klosser, så har betraktelig bedre bremser syns jeg.

Tenker på drivverk og girkasse osv.

Om noen har noen gode tips til meg så setter jeg pris på det :)

gjelder en bmw 320 2003 mod.

tittet litt på clutch kit

hos tomspeed 6-p lamell 6430,- tåler 698NM

Hvor mye tåler egentlig orginal clutchen?

Skal ikke leke apekatt med bilen.

Eller bør jeg satse på ny diff?

Gjerne tips om sider som selger rimelig nedover i europa!:)

Bør jeg heller satse på ny diff?

gjerne tips om sider som selger bra og rimelig :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

veldig offtopic nå, men hvor kjøpte du kompressor kittet? Og hva betalte du? :) Vurderer ESS kompressor til min e46 2000 320ci (150hk)

Kommer til å trenge oppgraderinger for å takle 250 hk, så jeg kommer til å følge med på denne tråden! ;)

Skrevet

En kompiss av meg monterte ess kompressor kit på sin 323 med automet for 2 år siden, han oppgraderte ikke noe annet og den holdt :P helt frem til eier nr 2 som havna på taket med den. Så er vell ikke noe då MÅ oppgradere :P men en diff kan jo være kjekt så man får sperre ;)

Skrevet

Rettelse, du bør bytte til grenrør da katalysatorene på manifoldene hans holdt på å bli sprengt... han bytta til grenrør, og kjøp et skikkelig konfilter som er stort nåkk :P filteret på bilen hans var for lite så de kolapset med en gang :P ellers så kan jeg ikke huske at han gjorde noen andre oppgraderinger :)

Skrevet
Ser ingen grunn til å handle ny 330-diff uten brems.

Kjøp en med brems hvis du først skal handle. Turner har mange alternativ

http://www.turnermotorsport.com/p-2053- ... tions.aspx

Med 40-60% lock up ble det brått 14 tusen før moms og toll. Ja det koster og være kar...

Rettelse, du bør bytte til grenrør da katalysatorene på manifoldene hans holdt på å bli sprengt... han bytta til grenrør, og kjøp et skikkelig konfilter som er stort nåkk :P filteret på bilen hans var for lite så de kolapset med en gang :P ellers så kan jeg ikke huske at han gjorde noen andre oppgraderinger :)

what? :P Har jeg aldri hørt noen har klart:P men tviler ikke! Har nå eisenmann fra catback. Kommer jo til å bli mye lyd med grenrør å?

Skrevet

Jeg hadde ingen oppgraderinger på min, gikk som bare det dem ca 35000km jeg kjørte.

Er en kamerat som har den nå, går perfekt enda.

Eneste jeg tok var en diff som takket bra for seg på Våler.

Den holder bra den som sitter der, men uten sperre skjer det jo innimellom at den pluteselig spinner på ett hjul, var det som tok min (planet drevene liker ikke så godt å fly rundt i vill fart).

Får jo flere typer sperre, så monterer du det mener jeg du kan være trygg på diffen.

Skrevet
Jeg hadde ingen oppgraderinger på min, gikk som bare det dem ca 35000km jeg kjørte.

Er en kamerat som har den nå, går perfekt enda.

Eneste jeg tok var en diff som takket bra for seg på Våler.

Den holder bra den som sitter der, men uten sperre skjer det jo innimellom at den pluteselig spinner på ett hjul, var det som tok min (planet drevene liker ikke så godt å fly rundt i vill fart).

Får jo flere typer sperre, så monterer du det mener jeg du kan være trygg på diffen.

Tips til sider dem selger litt rimeligere løsninger til diffen? Ser at GS har sperre, Nå vet jeg ikke hva som regnes som billig for noe slikt heller men.

Skrevet

Eksos er ikke avgjørende, men er en fordel å fjærne "kattene" da disse kan brenne opp ved litt vel ivrig gassing, mine holdt fint på Våler og rudskogen. Hadde kun siste del av eksosen costum.

Hør med Marius på bullstar performance ang diff, virkelig en dyktig kar!

Skrevet

Kommer jo ann på bruken. For en og annen kortvarig utskeielse trengs ikke andre oppgraderinger. Skal man på bane er vel bremsene det viktigste. Redstuff er ikke nok. Bruker selv yellowstuff og 325mm skiver på min Z3 coupe, det er marginalt. Har nå selv vert en tur og handla hos ess, så jeg er forberedt på en ny runde med oppgradering. Clutchen ser ut til å holde. Ville kanskje hatt litt kontroll på oljetemperatur også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...