Fidelio Skrevet Juli 8, 2013 Skrevet Juli 8, 2013 Hei. Hva bør man i tillegg oppgradere ved kompressor montering på bilen? Har byttet ut bremser og skiver til EBC redstuff klosser, så har betraktelig bedre bremser syns jeg. Tenker på drivverk og girkasse osv. Om noen har noen gode tips til meg så setter jeg pris på det gjelder en bmw 320 2003 mod. tittet litt på clutch kit hos tomspeed 6-p lamell 6430,- tåler 698NM Hvor mye tåler egentlig orginal clutchen? Skal ikke leke apekatt med bilen. Eller bør jeg satse på ny diff? Gjerne tips om sider som selger rimelig nedover i europa! Bør jeg heller satse på ny diff? gjerne tips om sider som selger bra og rimelig
Kattlikzm Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 veldig offtopic nå, men hvor kjøpte du kompressor kittet? Og hva betalte du? Vurderer ESS kompressor til min e46 2000 320ci (150hk) Kommer til å trenge oppgraderinger for å takle 250 hk, så jeg kommer til å følge med på denne tråden!
Fidelio Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 ESS Tuning i Aremark litt over 50 lapper inkl montering.
Fidelio Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 hva med denne diffen? http://www.turnermotorsport.com/p-5211- ... e-zhp.aspx Blilen blir vel like sterk som en 330?
rindegut Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 En kompiss av meg monterte ess kompressor kit på sin 323 med automet for 2 år siden, han oppgraderte ikke noe annet og den holdt helt frem til eier nr 2 som havna på taket med den. Så er vell ikke noe då MÅ oppgradere men en diff kan jo være kjekt så man får sperre
rindegut Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Rettelse, du bør bytte til grenrør da katalysatorene på manifoldene hans holdt på å bli sprengt... han bytta til grenrør, og kjøp et skikkelig konfilter som er stort nåkk filteret på bilen hans var for lite så de kolapset med en gang ellers så kan jeg ikke huske at han gjorde noen andre oppgraderinger
Lars89 Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 Ser ingen grunn til å handle ny 330-diff uten brems. Kjøp en med brems hvis du først skal handle. Turner har mange alternativ http://www.turnermotorsport.com/p-2053- ... tions.aspx
Fidelio Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Skrevet Juli 25, 2013 Ser ingen grunn til å handle ny 330-diff uten brems.Kjøp en med brems hvis du først skal handle. Turner har mange alternativ http://www.turnermotorsport.com/p-2053- ... tions.aspx Med 40-60% lock up ble det brått 14 tusen før moms og toll. Ja det koster og være kar... Rettelse, du bør bytte til grenrør da katalysatorene på manifoldene hans holdt på å bli sprengt... han bytta til grenrør, og kjøp et skikkelig konfilter som er stort nåkk filteret på bilen hans var for lite så de kolapset med en gang ellers så kan jeg ikke huske at han gjorde noen andre oppgraderinger what? Har jeg aldri hørt noen har klart:P men tviler ikke! Har nå eisenmann fra catback. Kommer jo til å bli mye lyd med grenrør å?
rindegut Skrevet Juli 25, 2013 Skrevet Juli 25, 2013 litt mer lyd blir de jo men ikke veldig mye jeg har schmiedmann hele veien, grei lyd har ikke presse da
Espen02E30 Skrevet Juli 26, 2013 Skrevet Juli 26, 2013 Jeg hadde ingen oppgraderinger på min, gikk som bare det dem ca 35000km jeg kjørte. Er en kamerat som har den nå, går perfekt enda. Eneste jeg tok var en diff som takket bra for seg på Våler. Den holder bra den som sitter der, men uten sperre skjer det jo innimellom at den pluteselig spinner på ett hjul, var det som tok min (planet drevene liker ikke så godt å fly rundt i vill fart). Får jo flere typer sperre, så monterer du det mener jeg du kan være trygg på diffen.
Fidelio Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Skrevet Juli 27, 2013 Jeg hadde ingen oppgraderinger på min, gikk som bare det dem ca 35000km jeg kjørte.Er en kamerat som har den nå, går perfekt enda. Eneste jeg tok var en diff som takket bra for seg på Våler. Den holder bra den som sitter der, men uten sperre skjer det jo innimellom at den pluteselig spinner på ett hjul, var det som tok min (planet drevene liker ikke så godt å fly rundt i vill fart). Får jo flere typer sperre, så monterer du det mener jeg du kan være trygg på diffen. Tips til sider dem selger litt rimeligere løsninger til diffen? Ser at GS har sperre, Nå vet jeg ikke hva som regnes som billig for noe slikt heller men.
kortsluttning Skrevet Juli 27, 2013 Skrevet Juli 27, 2013 Eksos er vel det viktigste å oppgradere her.
Espen02E30 Skrevet Juli 28, 2013 Skrevet Juli 28, 2013 Eksos er ikke avgjørende, men er en fordel å fjærne "kattene" da disse kan brenne opp ved litt vel ivrig gassing, mine holdt fint på Våler og rudskogen. Hadde kun siste del av eksosen costum. Hør med Marius på bullstar performance ang diff, virkelig en dyktig kar!
Rudy Skrevet Juli 28, 2013 Skrevet Juli 28, 2013 Kommer jo ann på bruken. For en og annen kortvarig utskeielse trengs ikke andre oppgraderinger. Skal man på bane er vel bremsene det viktigste. Redstuff er ikke nok. Bruker selv yellowstuff og 325mm skiver på min Z3 coupe, det er marginalt. Har nå selv vert en tur og handla hos ess, så jeg er forberedt på en ny runde med oppgradering. Clutchen ser ut til å holde. Ville kanskje hatt litt kontroll på oljetemperatur også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå