John Kr Skrevet Juli 9, 2013 Skrevet Juli 9, 2013 Hei Jeg er ikke sikker, men jeg mener jeg mister GPS data, telefon data og radio (DAB). Oppdaget under og etter en lang kjøretur følgende momenter; -- Måtte manuelt koble til telefonen til bilen via blåtann på nytt -- Måtte restarte radio da den ikke virket etter start, måtte søke opp kanalene på nytt. -- Måtte legge inn kjøreruta mi på nytt på GPS'n, den regnet samtidlig feil tidspunkt på ETA. Er det noen av dere som har vært bort i dette? Som innledningsvis så er jeg ikke sikker på om iDrive resetter seg til fabrikkinnstilling. Har heller ingen andre indikasjoner på at noe er galt.
flobben Skrevet Juli 10, 2013 Skrevet Juli 10, 2013 Hei, har du prøvd å oppdatere software på idriven? http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html Etter at min var inne på verksted her nylig så virker det som at jeg også har fått litt mer buggete versjoner. Opplevde at Navi fortsatt viste piler i Head-up displayet selv om jeg ikke hadde rute inne osv, men har ikke fått sjekket så mye mer rundt det.
John Kr Skrevet Juli 10, 2013 Forfatter Skrevet Juli 10, 2013 Hei Mener jeg har siste version av software... Men jeg kom meg ikke inn på software oppgradering i dag for å sjekke, den aksepterte ikke bilens ID kode. Mener jeg har versjon 6 eller noe slik. Denne oppgraderingen dreier seg i hovedsak om kompabilitet på telefon, jeg regner med at radio og GPS ikke er berørt av denne oppgraderingen. For meg så virker det som om at iDriven har resatt seg til fabrikkinnstilling. BMW mener at lys eller dør har stått åpen lenge slik at iDriven har gått i safe modus, jeg mener selv at det har det ikke vært. Det eneste jeg kan legge til er at jeg koblet til en kjøleboks i bagarsjerommet i 5 minutter før jeg startet, den trekker mye strøm, det kan hende at den får iDriven til å gå i safe modus. Bilen har nettopp vært på service og da regner jeg med at de har "rørt på noe" i systemet. Må følge med dette for å se om jeg finner flere symtomer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå