StreetCobra Skrevet Juli 13, 2013 Share Skrevet Juli 13, 2013 Hei, jeg har original radio med 6cd veksler i bilen. CD-vekslern funket ikke da jeg kjøpte bilen, åpne den boksen (var umulig å få den av, da ledningene var integrert fra bagasjerommet ut foran ved spillern) Jeg hadde klart å få av dekslene og hele pakka, så fikk jeg anrop hjemmefra og måtte en sjapp tur til butikken. Alt så ganske kompakt ut så jeg lot det ligge sånn i bagasjen og kjørte. Alt var normal under turen men da jeg kom tilbake fra butikken og satt meg inn var det fullt med røyk inni, jeg prøvde å se hvor det kom fra og det kom fra høyttalerne bak. Jeg åpnet bagasjeluka og der hadde vekslern tatt fyr, matta begynte å brenne og ledningen som satt med veksler brant også. Det var ikke kanskje en flamma på 5-10cm. Jeg fikk sluknet dette og lot bilen sto med åpne dører i halv time. Jeg kjørte tilbake hjem, og instrumentpanel, og alt var i orden. !!Jeg dreiv og tenkte på hva som skjedde, og følgte ikke med radioen på den korte turen hjem (var ikke noe lyd, og jeg kjører ofte uten musikk, Rekkesekser vetdu) Jeg kom hjem nå og ryddet oppi bagasjen. Vekslern kappet jeg av i butikk- P plassen. Jeg har en Pioneer som jeg fikk lyst til å montere. Jeg prøvde å finne iso-kontakten og måtte åpne klimepanel (digital) og lengre ned kjørecomputeren og og den delen hvor 12v kontakten sitter for å finne iso-kontakten men den fant jeg heller ikke. Jeg prøvde da å få av den kontakten som satt bak radio spilleren, jeg prøvde alt men det gikk ikke. Jeg ble sur og tok tang og kappet av alle ledningene i ett strøk, det kom en liten gnist. (jeg vet jeg gjorde det feil, men det klikka for meg og ja..) Jeg hadde med meg strømtester og prøvde å finne batteriledningen men 0 resultat. Måtte sjekke sikringene og var da en gul en på 20A som jeg måtte bytte. Forsøkte igjen med testeren og da var strøm i ledningene. HER ER HOVEDPROBLEMET: Etter at jeg fikk liv i spilleren prøvde jeg å koble høyttaler ledningene men det kom ikke lyd fra noen. Prøvde alle forskjellige ifra spilleren mot de fra bilen men ingen lyd. Hentet da en vanlig høyttaler for å sjekke om alt var i orden med spilleren og det var det. Så jeg får ikke noe lyd i høyttalerne som sitter i bilen. Jeg skrudde tenningen på og der lå alle pilene (gauges) død. Alle lys i instrumentpanelet funket, bakgrunnlys, asc, batteri og alt annet. Det er kun KM-stand skjermen, drivstoff, temp, km/h og rpm nåla som ikke funker og den dere "ikke glem å slå av lysene" pip pip lyden.. den var også borte. Dette med instrumentpanelet kan bli problematisk for meg. Så ALT info smått og stor du kan gi er satt veldig stor pris på. Sitter her nå og kommer ingen veier. ..lurte på en ting. Finnes det noen andre sikringbokser enn den i motorrommet på e36? Bil info: E36 320i 1997 manuell TAKKER på forhånd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juli 13, 2013 Share Skrevet Juli 13, 2013 Er det lagt opp uorginale ledninger til den cd-veksleren? Og ingen sikring på pluss ledningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCobra Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 Både ja og nei, kappet av de originale og satte dem sammen med spilleren sine. Fant ut feilen som var at remote ledningen til forsterkeren var ikke koblet så dette fikset jeg. Nå sitter alt på plass, lyden fungerer og alt. Men eneste som er problemet nå er instrumentpanelet. Har sjekket litt rundt på nettet og det blir nok en ny en. Takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juli 14, 2013 Share Skrevet Juli 14, 2013 Både ja og nei, kappet av de originale og satte dem sammen med spilleren sine. Fant ut feilen som var at remote ledningen til forsterkeren var ikke koblet så dette fikset jeg. Nå sitter alt på plass, lyden fungerer og alt. Men eneste som er problemet nå er instrumentpanelet. Har sjekket litt rundt på nettet og det blir nok en ny en. Takk for hjelpen Både ja og nei sier du....da tolker jeg det slik at brannen startet på grunn av kortslutning i kretsen hvor det ikke var montert sikring. Og da kan det være mere utstyr i bilen som har fått seg en. Du bør få lest av eventuelle feil koder i elektronikken. Instrument panelet er også fullt av elektronikk som kommuniserer med resten av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCobra Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 mhmm.. sant, men brannen startet før jeg gjorde noe med radioen. Men men, skal ordne feilsøking og ordne oppi dette. Var en kompis som fortalte at det finnes en sikring i hanskerommet og en i bagasjerommet, fant ikke noe jeg men skal få han til å ta en titt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCobra Skrevet Juli 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2013 Tror nok at cd veksleren kom i kontakt med batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StreetCobra Skrevet Juli 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2013 Da er det fikset, etter å ha åpna hele dasjbordet, bagasjen og gått gjennom hele motoren for å finne sikringen til speedometeren så var løsningen kun å bytte den. Nå fungerer alt og bmwen er tilbake på plass. (dukket opp noe nytt etter det, luftmengemålern.. BringMeWorkshop er trist men nytelsen er verdt hver krone. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå