Gå til innhold

Bmwen min er alvorlig syk, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min bmw e39 520 med 523 motor er utrolig syk.. den fungerte helt fint, men tok en rask motorvask og tettet igjen alle mulige hull og div.. den starter noen ganger fint og etter noen min så jukser den og jeg må trykke inn gass pedalen veldig fort for at den skal holde 1-2000rpm og hvis jeg slutter og trykke på gass pedalen så stopper den.. motoren rister fælt når alt det der skjer, så den går ikke på alle sylinderene..

Kompisen min tok en diagnose og da var det mye feil og vi fikk sletta feilkoder.. men nå er det ingen feilkoder.. men når vi ser på oversikten over sylindrene så fungerer alle men sylinder 2 og 4 er det noe rart med.. de går men de går liksom ikke i takt med de andre ser det utsom..

Alt skjedde etter motorvask.. er ikke luftmengde måleren..

Så da må det vell være coilene eller tennpluggene? Tennpluggene er ganske svarte/sotete.. men den skulle vell ikke vært så teit uansett?

Beklager hvis det her ble litt rotete men skriver på mobilen så.. takker for all svar og tips jeg kan få :) evt om det går ann og måle seg frem til noe :) komp er det helt sikkert nok av pga komp forsvinner ikke pga en motor vask ;)

Skrevet

Er nok vann som er årsaken.

Men det kan hende, selv om du får tørket alt skikkelig, at startproblemene fortsatt er der. For det kan være at motoren nå er druknet i bensin. Da må du holde gassen i bunn og dra den på starteren. Dra den på starteren til motoren er i gang.

Skrevet

Er i kr.sand så drar hjemover etterpå så skal sjekke ikveld :)

Men burde jeg ta opp coil og tennplugger og bruke varmluft pistol og blåse litt nedi der og tørke coilen på den måten?:)

Skrevet
Er i kr.sand så drar hjemover etterpå så skal sjekke ikveld :)

Men burde jeg ta opp coil og tennplugger og bruke varmluft pistol og blåse litt nedi der og tørke coilen på den måten?:)

Du kan ta opp og tørke. Men forsiktig med varmluft pistol så du ikke smelter noe plastikk.

Skrevet

Det var vanndammer i tennplugghulla, men nå tenner den :) men virker ikke utsom den får bensin :s bensinpumpa går osv, men den starter litt med startgass og slukner etter 2 sekunder :s

Skrevet
Det var vanndammer i tennplugghulla, men nå tenner den :) men virker ikke utsom den får bensin :s bensinpumpa går osv, men den starter litt med startgass og slukner etter 2 sekunder :s

Tipper den starter om du har tålmodighet og fullt batteri. Dra den på starteren med gassen i bunn. Det kan gå 90 sek før den starter. Ha tålmodighet, ikke slipp gassen eller stopp starteren. Da blir det bare vondt verre....

Lykke til. :-)

Skrevet

Kan det være katalysatoren din som er tett? Min oppførte seg ca sånn som på videoen når innmaten i katalysatoren løsna og tetta eksosanlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...