Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 316 79mod som jeg alltid har kjørt med 95blyfri. Den starter på første forsøk, men stopper med engang igjen, når jeg prøver for andre gang tar det litt lenger tid før den starter men da går den fint. Sånn har den vært hele tiden. Under kjøring så fusker den litt som er veldig irriterende. Har byttet alt av filter, forgasseren er 3-4 år gammel som ble justert i fjor + brukt forgasserrens. (tenkte prøve det igjen). Tenninga er også justert.

Men jeg lurer på om det kan være bensina, noen som vet om det kan være årsaken ? Hva skal egentlig denne bilen ha ? 95 eller 98 med eller uten blyerstatning ? Er den billige blyerstatninga på biltema like bra som andre ?

Litt usikker på hva slags motor det er, men kanskje noen klarer å se hva det er ?

Skrevet

Du har en m10b16. Ikke noe problem å kjøre 95. Bly/blyerstatning er ikke nødvendig, og har uansett ikke noe å gjøre med om bilen går rent eller ei.

Skrevet
Du har en m10b16. Ikke noe problem å kjøre 95. Bly/blyerstatning er ikke nødvendig, og har uansett ikke noe å gjøre med om bilen går rent eller ei.

Ok, takk for svar :)

Skrevet

Du kan nok like fullt fylle blyfri og avslappet Lene deg tilbake i setet i bilen og kjøre rundt og bruke tankene på noe annet enn dette. Selv om det stod dette i bøkene fra den gang. Tror ikke det er mange som bruker bly på disse motorene.

Skrevet

har man en gammal motor som skal ha blybensin / bly tilsettning SKAL man ha det,

du merker ikke resultatet der og da,men hvis man skal ha bilen lenge så hvis man ikke vil ha dårlige ventiler/ventilseter så bruker man blytillsetning.

mange tenker kun på om tenninga er riktig justert ang blyfri el med bly,men det er feil,for blyet i bensina smører spesielt ventiler og ventilseter.

Skrevet

Ok, men da holder det sikkert med blyerstatning ved omtrent hver 3 fylling. Mener å ha lest det en eller annen plass for biler som trenger bly.

Skrevet

vær 3 tank er veldig mye bedre en aldri, men sjøl kjøper jeg bare en sånn halvstor flaske (100 kr el noe)

å har på en skvett vær gang jeg fyller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...