Clerion Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Hei bloggeeeen. Skal nedover å se på denne til helga. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=42681212 Bildene, vognkortet og km stand samt eiers oppførsel og interesse til å prate om bilen forteller meg at dette er ett knallkjøp selv om det er en gammel og "utdatert" bil. Noe spesielt jeg bør passe på? Han har opplyst på tlf at det begynner å bli antydning til rust på skjermbuer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrilleBjørn Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Hvis den har begynt å ruste i hjulbuer ville jeg sjekket godt for rust på de vanlige plassene; falser i nedre kant av alle dører, i steinsprut på panser/A-stolpe og bakluke. Blir fort en dyr bil hvis du må byttte og lakkere flere deler. Ellers kan det jo være greit å få tatt en diagnose, bare får å sjekke om det ligger inne noen feil. Mvh - Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Takk for innspill Han sa at han i det siste hadde lagt merke til at det begynte å bli litt nederst på skjermbua. Men skal gå over den i forhold til rust Skal se på den søndag så får nok ikke tatt diagnose. Men den har vært på service og EU i august. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenmyh Skrevet Juli 15, 2013 Share Skrevet Juli 15, 2013 Om du kjøper en OBD2 leser m/bluetooth, og laster ned Torque til telefonen, kan du lese av feilkoder på stedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juli 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2013 Hørtes fancy ut Hva er det og hvor får jeg tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clerion Skrevet Juli 16, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2013 Rust er dens eneste fare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenmyh Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Hørtes fancy ut Hva er det og hvor får jeg tak i det? Er en leser som du kobler til OBD2 kontakta, som er i kontakt med ECUen på bilen, og lar deg se bl. a. liveverdier på motoren når du kjører etc. Får kjøpt leser på teknikmagasinet for 500 spenn elns. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 Torque skal visstnok ikke passe til 01 diesel da den har en annen måte å sende signaler på. TRF skrev noe om dette for noen mnd siden. Pass på det. Det passer dog til bensin. Jeg har ikke prøvd selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå