Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Problemet startet etter jeg tok en motorvask( som jeg har gjort nokså mange ganger før). Da begynte den å fuske og feiltenne noe voldsomt ved berøring av gasspedalen, gikk helt fint på tomgang. Etter litt ble den bedre, men fusket ved fullt gasspådrag, som om den gikk mot seg selv. Den var også veldig tungstartet, bilen hadde stått noen få mnd, så jeg sjekket batteriet og fant ut at det kokte og troligvis var sulfatert. Jeg byttet batteriet med et annet, det var også flatt, men forsøkte å starte med startkabler. Jeg demonterte også fordeler og fant ut at stifter var brent samt rotor, pusset de rene og monterte sammen. Kontrollerte også alle tennkabler og tennplugger. Bilen startet, men ved økning i turtall ble målerne i display tullerusk, varsellamper lyste sterkere ved høyere turtall, sikring for venstre nærlys gikk, sikring for radio og check control gikk. Så gikk den 2-3 minutter på tomgang, plutselig døde den bare, og bilen ble helt død, fikk ikke liv i den før 5 minutter senere, men den kjinnet bare, ville ikke starte. Har skiftet til et batteri som er i orden nå. Da forsvant tulleruske målerproblem og lys problem. Har sprayet smøring på kontakter for styreenhet, luftmengdemåler, gått over mange kontakter. Sjekket med tennplugg, den får gnist ved kjinning, og bensinpumpa leverer bensin frem til railen, har ikke sett på plugger men det lukter rå bensin fra eksosrør. Bilen starter men stopper etter 1 sekund. Sentrallåsen fungerer heller ikke lengre. Tips ??

Skrevet

Her er det noe som har blitt fuktig helt klart.

Jeg ville skrudd opp sikrings boksen, blåst den ren og tørket den skikkelig ut med hårføner.

Samt så henger det vell en tennings modul boks på din høyre innerskjerm nede ved spyler tanken, skader ikke tørke den skikklig.

Du kan vell også varme og tørke opp hoved hjernen som henger opp under hanskerommet bak en skinn lapp.

Da er vertfall det gjort så kan en feilsøke videre etter det.

M30 L jetronic pleier vell ikke være så ekstemt vansklige ved motorvasker så lenge en ikke spyler rett i sikrings boksen,

Skrevet

Hei og takk for tips, skal prøve dette i morgen. Nei har vasket motoren mange ganger uten problemer før, men kan hende det har trengt seg inn..

Her er det noe som har blitt fuktig helt klart.

Jeg ville skrudd opp sikrings boksen, blåst den ren og tørket den skikkelig ut med hårføner.

Samt så henger det vell en tennings modul boks på din høyre innerskjerm nede ved spyler tanken, skader ikke tørke den skikklig.

Du kan vell også varme og tørke opp hoved hjernen som henger opp under hanskerommet bak en skinn lapp.

Da er vertfall det gjort så kan en feilsøke videre etter det.

M30 L jetronic pleier vell ikke være så ekstemt vansklige ved motorvasker så lenge en ikke spyler rett i sikrings boksen,

Skrevet

Prøvde dette, ingen fukt i sikringsboks eller noen av de 2 styreenhetene. Men sikringen for radio, check control (kjørecomputer) går bare, med kjørecomputeren kan en slå inn kode for startsperre, kan dette være problemet, jeg får start i et sekund før den kutter tenningen..

Skrevet

Har kjørecomputer ja, ja det er en pre-facelift. Kan denne hindre moor i å starte om den ikke er på?

Trudde ikke du hadde kjørekomputer. Kom ikke den tidlig 84? Er vell e pre face du har?
Skrevet

Next, we need to make sure it's getting power. In all 1983 and later model year E28s, the main relay gets its electrical signal to close from the on-board computer when you turn your ignition switch to ON or START. The on-board computer is the thing in the dash that tells you your fuel economy, outside air temperature, etc. This is probably the only really stupid thing in the E28's otherwise really good electrical system. I can't believe they supply power to a critical relay through that piece of junk. Anyway you need check for battery voltage between terminal 86 and ground WITH THE IGNITION ON. Power goes to the on-board computer through the ignition switch. Inside the on-board computer is a little relay that closes when the ignition switch is in the ON, or START positions. The on-board computer also has internal fuses, but those are NOT involved in the operation of the Motronic system. Da er altså kjørecomputeren grunnen, men vet ennå ikke hvorfor sikringen ryker..

Skrevet

Testet main-relay idag, både rele og krets i orden, samme gjelder bensinpumpe krets/rele/pumpe. Motoren tenner på pluggene sålenge jeg kjører starteren, og pluggene er fuktige.. What's the problem??

Skrevet

Ta og mål spenningen på coil i mens du kinner me starteren.

På min pre face så har jeg en slags motstand koblet på pluss kabelen til coilen.

Dette gir coilen 6,7 v selv om du kinner eller ha lite strøm på batteri. Dette er orginalt på min, og jeg har da en coil som er beregnet for det og,

Jeg hadde dårlig kontalt i den tidlgere og da var gnisten humør syk.

Du kan jo også sjekke litt runt coil at den er hel og i orden.

Skrevet

Begynner gå tom for ideer jeg også.. Ja burde absolutt fått flere innspill. Rart at bare motor dør, sentrallås fungerer ikke, sikring for radio og kjørecomputer går , alt samtidig..

Skrevet

Tok ut cd spiller og gikk gjemmom alle ledningene, og riglet på ledningen til kjørecomputer, når jeg satte sammen igjen og satt i ny sikring ble det strøm til cd spiller, men kjørecomputer fungerer ikke.. Har den egne sikringer? Ellers er det lengre opp i systemet..

Skrevet

Hvis batteriet koker og ting begynner å ta selvmord er det gjerne laderegulatoren som er føkt. Høres i grunn litt ut som det er det som har skjedd, så ikke prøv å start motoren før du har sjekket/funnet av det.

Skrevet

Har aldri hatt problem med lading før, og batteriet kokte fordi det var sulfatert. Hvordan får jeg kontrollert den når bilen ikke går da? Og om det er problem med den skal jo bilen starte fordi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...