Kjell Z3 Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Det er ikke dyrt med buss i Norge, et månedskort koster 650 kroner. Men hvor ofte går bussen? For å forsøke meg på en liten oppsummering så langt: Singapore: Bra kollektivtilbud, veldig dyre biler. Bergen: Dårligere kollektivtilbud enn i Singapore, rimeligere biler. (Muligens også en blå E36 med store felger langs Steinestøvegen.) Norge: Dårligere kollektivtilbud enn i Bergen, like dyre biler. Vi kan vel strengt talt ikke klage så mye vi som bor i storbyene. Er jo plenty med plasser i Norge hvor det rett og slett ikke går buss. Det er disse det svir verst for når avgifter på alt settes opp. Jeg har vært i Singapore på ferie, og det er helt annerledes. Det kryr av billige drosjer, og det er veldig mye rikdom med tanke på at Singapore er enorm på shipping. Det er et alternativ å ha bil der. Man må nesten være entusiast eller farte veldig mye rundt. I Norge er det ofte er alternativ å ta buss. Bil er obligatorisk om man ikke bor i storbyene. Heldigvis er det sånn at bil er mest vanlig i Norge, sånn vil vi vel ha det også? Er vel en grunn til at vi sitter her på BMW forumet og ikke på et NSB forum ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 "Hei idag så jeg ett dritstrøkent togsete! Minnet meg om gamledager da pappa var en stolt eier av ett mndskort!" Utklipp fra nsb-forumet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 Buss er ihvertfall ikke billig i Norge hvis man setter en pris på tiden man bruker ekstra når man tar den. Er ikke billettprisen som gjør at jeg nesten aldri tatt buss, men at det som oftes ikke er et reelt alternativ i hverdagen selv om bussen herfra går veldig ofte. I strøk hvor det ikke går busser er det ihvertfall veldig mye billigere både å kjøpte og leie bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå