BMW X3 Skrevet Juli 16, 2013 Skrevet Juli 16, 2013 Periodisk problem, X3 2005 2,0. Bilen starter lett, går tilsynelatende normalt for de som ikke kjenner bilen. MEN, den har en alt for hard gange, støyer ved gasspådrag og virker tung og treg. Enkelte ganger går den ut av dette moduset og bilen er mye lettere og mykere og kjøre. Det er også en helt annen lyd i motoren ved nedbremsing på girene, et mye mindre mottrykk en ellers og mindre diesel støy. Har vært inne på diagnose, ingen feil. Dyse sjekk, to av dysene ligger i utkanten av tillatt verdi. EGR ventil renset. Sjekket med kamera med mistanke på koks i motoren, ikke mer en normalt ble det sagt. Skiftet luftmassemåler, ikke noe forskjell. Hatt dyserens på tanken (tunap). På ekstra varme dager virker det som om bilen drar over i dette rette moduset og virker helt fint. Er i ferd med å gi opp, har vært borti utallige mekanikere men ingen kan gi meg noe godt svar på dette. Er det noen der ute som kan komme med noen tips.
Otis Skrevet Juli 17, 2013 Skrevet Juli 17, 2013 Uten at jeg er ekspert, så høres det ut som det er feil med innsprøytningstidspunkt. Altså at motoren bommer litt med innsprøytning i forhold til det egentlige tidspunktet. Hva det kan komme av er vel kamaksel sensor, veivaksel sensor. Men jeg vet ikke egentlig. Det var bare det jeg kom på med engang.
BMW X3 Skrevet Juli 17, 2013 Forfatter Skrevet Juli 17, 2013 Takker for tips. Her er det iallefall noen som kommer med hint og forslag. Neida, mange flinke mekanikere rundt om, men trenger å treffe den rette og som faktisk er løsningsorientert. Er dessverre for mange som har en tendens til å sette pluggen i bilen å lese av på skjermen. Tar dette med meg videre til BMW verkstedet og hører med de. Takker for tilbakemelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå