Pesslaad Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Har senkesett på bilen min av typen weitec tx, coilovers framme og fjær bake. Har lyst å få det godkjent i vognkortet, men må få fikset cambervinkelen først. Hvor får jeg kjøpt det? Og kan man justere camberen såppas mye org at man slipper å kjøpe camberstag? Bilen det gjelder er 93 mod e36 320
hsd Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Bak kan det justerest originalt med eksentrisk bolt på nedre stagene mellom hjuloppheng og bakre travers. Fremme må du kjøpe justerbare topplager, men dette er ikke lovlig, ergo du kan ikke godkjenne senk i norge dersom kontrolløren slår seg vrang
Jørgen Lie Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Bare bullshit.. På ganske mange biler, så kan ikke dette justeres. Ergo, man kan ikke få grønne tall ved 4-hjulskontroll. Dette har ingenting med saken å gjøre om du får godkjent senkesett eller ikke. Jeg har godkjent på et lass med bl.a E30, der man aldri i verden har sjans til å få grønne tall, spesielt ikke bak der ingenting er justerbart. Verdiene du får på 4-hjulskontroll skal ligge innenfor en grense som er + / - et eller annet i forhold til orginale tall. Nye apparat i dag har alle disse talldata innlagt, og dette kan i værste fall Trafikkstasjonen dobbeltsjekke. Med andre ord, tar du en 4-hjulskontroll, har med TUV-papirer og resten av bilen er i orden, så får du senk i vognkort. Husk at justerbare senkesett gjerne har oppgidd max og minimumsmål fra senter felg til skjerm/hjulbue - høyeste punkt. Dette må stå i samsvar med papirer når du viser den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå