Espen.s Skrevet Juli 18, 2013 Share Skrevet Juli 18, 2013 hei, sliter litt med casteren min på bilen, virker som at høyre forhjul sitter lenger bak i hjulhuset enn på venstre side. tok firhjulskontroll på bilen min for ikke så lenge siden og da var casteren innenfor det den skulle være på venstre side men på høyre så var den altfor liten. tok og byttet høyre bærebru bare for å prøve hvordan det ble da. men når jeg måler avstand fra hjulet til grill ramme så er det fortsatt mye mindre mellomrom på venstre side. er det dempertårnet mitt som er skjevt? enn kan topp lager være dårlig og ha noe med dette å gjøre.? irriterer meg grønn over det! castervinklene: venstre side 3°34' høyre side 2°46' før jeg byttet bærebru. (vet ikke om det gjorde noen forskjell i heletatt) vist det har noe å si så skriver jeg camber vinklene forran også. venstre: -2°45' høyre: -2°07' camber bak på bilen er også ganske ulik men det er vell fordi jeg ikke har justert den. (bolten var rustet fast så de ville ikke løsne den så den knakk under firhjulskontroll) camber bak er hvertfall: venstre -0°37' høyre -2°12' nevner de ulike vinklene i tilfelle de ulike vinklene kan innvirke på caster forran, noe jeg har liten tro for. høyde kast i hjul, kan det ha noen påvirkning? bilen er senket med fk highsport. bilde som viser høyde. takker for svar/inspill som kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Juli 19, 2013 Share Skrevet Juli 19, 2013 differanse på caster kan være så mangt, bøyd bærearm, en for sport og en uten sport feks,bøyd dempertårn,bøyd spindel,skeiv bil,her er nok mulighetene tilnærmet "uendelig" ,herpa tårnlager,skikkelig dårlige kuler.foringer som er skikkelig dårlig men ut ifra målene du har skrivi opp,ser det ut som bilen din trenger en solid og grundig sjekk av understell,evnt bytte div. samt en grundig justering på det som går ann og justere men det at du har byttet en bærearm kan ha veldig mye å si,(spesielt hvis den du da byttet var veldig dårlig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen.s Skrevet Juli 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2013 skal ordne opp i camberen bak, det hadde gjort seg. men spissinga er fin forran og bak. alle demperne mine var ganske dårlige da jeg fikk bilen. tror det hadde sittet på bilen siden den var ny.(20år) mulig jeg skal sette bilen på en flat parkeringsplass å se om det ene forhjulet sitter lenger bak i hjulhuset enn det andre. kan jo prøve å sette et vater inn til demperen å se om det skiller mye vist jeg kommer til. visuelt sett så virker dempertårna og slik til å se like ut. men om det er skada så er det kansje ikke så lett å se. kan prøve og bytte topplager også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå