bmwespendn Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... d=1306&id= Noen som har kjøpt dette eller prøvd? Er det verdt og bytte ut orginal me dette? Lurer og på om orginal forsterker klarer å drive disse rent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 Jeg kjøper aldri utstyr fra en forhandler som ikke kan stave, og bruker ord som "crappy" i markedsføringen sin. Om produktet er bra kan jeg dog ikke uttale meg om Just sayin'! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2013 Haha ! Ser den. Men Ground Zero er jo kjent for og være dugende Så lurer jeg på om det er verdt det uten og bytte forsterker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 Jeg vet ikke men jeg er litt skeptisk til om det vil bli noe stort ut av å kun bytte høyttalere. Det er ikke mye futt i den originale forsterkeren. Det ble mye mer trøkk med de originale høyttalerne når jeg puttet inn ny forsterker. Jeg tipper at du får mer ut av å kun bytte forsterker enn å kun bytte høyttalere(?)! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Jeg vet ikke men jeg er litt skeptisk til om det vil bli noe stort ut av å kun bytte høyttalere. Det er ikke mye futt i den originale forsterkeren. Det ble mye mer trøkk med de originale høyttalerne når jeg puttet inn ny forsterker. Jeg tipper at du får mer ut av å kun bytte forsterker enn å kun bytte høyttalere(?)! Enig i dette, du vil kanskje få litt mer bass siden subene er litt større enn de originale. Med forsterker og nye høyttalere, blir det MYE mer lyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2013 Jeg vet ikke men jeg er litt skeptisk til om det vil bli noe stort ut av å kun bytte høyttalere. Det er ikke mye futt i den originale forsterkeren. Det ble mye mer trøkk med de originale høyttalerne når jeg puttet inn ny forsterker. Jeg tipper at du får mer ut av å kun bytte forsterker enn å kun bytte høyttalere(?)! Enig i dette, du vil kanskje få litt mer bass siden subene er litt større enn de originale. Med forsterker og nye høyttalere, blir det MYE mer lyd!! Hvordan forsterker annbrfaler dere da? Og hvordan blir det med orginal kontakten til orginal da? Vil helst ikke kutte i noe ledninger T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Hei, dette kommer helt an på hvilket anlegg du har i bilen nå. Har du hifi-anlegget (676) er det veldig lett å bytte forsteker og bruke de eksisterende kablene, har du standard-anlegget krever det litt kabeltrekking, men absolutt en grei jobb. Se tråden om min bil, er skrevet litt om anleggsoppgradering der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Hei, dette kommer helt an på hvilket anlegg du har i bilen nå. Har du hifi-anlegget (676) er det veldig lett å bytte forsteker og bruke de eksisterende kablene, har du standard-anlegget krever det litt kabeltrekking, men absolutt en grei jobb. Se tråden om min bil, er skrevet litt om anleggsoppgradering der. Åkei. Skal se litt Har sub under setene osv. Så regner me det ikke er Logic 7 men den før ? Funker det me di "Plug and play" forsterkerne di lager i Tyskland? Har sedd at Bilstereo.no hadde di. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
littlep Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Det er suber på alle anleggene, men har du diskanter i frontdørene har du hifi (676). Finnes sikkert plug and play forsterkere, vet ikke så mye om de, men hos bilradiospesialiaten selger de jo kit med forsterker. Vil anbefale kitet med Focalene, de spiller veldig bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juli 26, 2013 Share Skrevet Juli 26, 2013 Du kan kjøpe plug&play kabelkit av Technic borti USA, han lager både for standard-anlegget og 676 HiFi. Da kan du sette inn aftermarket forsterker uten å klippe i ledningsnettet ditt. Den konnektoren som sitter i BMW's forsterker er ikke en standard konnektor, den er spesial-lagd for/av BMW, og det går ikke ann å få kjøpt den. Så han luringen Technic har fått noen til å produsere denne konnektoren for seg. Uten denne er det ikke mulig å bytte til aftermarket forsterker uten å klippe av pluggen som går til OEM BMW forsterker. Det er litt opp og ned om han har dette tilgjengelig iom at dette er noe han driver med "for gøy". Han var utsolgt når jeg skulle ha tak i, jeg gadd tilslutt ikke venter lenger og klippa av pluggen i min bil. Kommer aldri til å putte inn den originale forsterkern igjen uansett. Anyways, Technic er bl.a. på forumet e90post.com, du må lage deg bruker og poste et par innlegg før du får tilgang til å sende han PM. Her er link til en meget innholdsrik tråd ang. stereo-oppgradering i e9x, mange av trådene det er linket til her benytter Technics harness: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwespendn Skrevet Juli 28, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2013 Du kan kjøpe plug&play kabelkit av Technic borti USA, han lager både for standard-anlegget og 676 HiFi. Da kan du sette inn aftermarket forsterker uten å klippe i ledningsnettet ditt. Den konnektoren som sitter i BMW's forsterker er ikke en standard konnektor, den er spesial-lagd for/av BMW, og det går ikke ann å få kjøpt den. Så han luringen Technic har fått noen til å produsere denne konnektoren for seg. Uten denne er det ikke mulig å bytte til aftermarket forsterker uten å klippe av pluggen som går til OEM BMW forsterker. Det er litt opp og ned om han har dette tilgjengelig iom at dette er noe han driver med "for gøy". Han var utsolgt når jeg skulle ha tak i, jeg gadd tilslutt ikke venter lenger og klippa av pluggen i min bil. Kommer aldri til å putte inn den originale forsterkern igjen uansett. Anyways, Technic er bl.a. på forumet e90post.com, du må lage deg bruker og poste et par innlegg før du får tilgang til å sende han PM. Her er link til en meget innholdsrik tråd ang. stereo-oppgradering i e9x, mange av trådene det er linket til her benytter Technics harness: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=641323 Hvor får man kjøpt det kitet da ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OveN Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Som nevnt kan du kjøpe det av brukeren Technic på forumet e90post.com Eneste metoden han godtar er at du sender han en PM via forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marca Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Har akkurat satt inn disse høytalerne, men satte inn ny forsterker samtidig vel å merke. Ikke ferdig med å spille dem inn ennå, men virker OK. Litt slitsom/kvass diskant så langt, men tror det kommer seg med noen timer med spillig. Har heller ikke prøvd delefilteret med andre diskantnivå (3 forskjellige nivå) Har selv montert det etter Ground Zero's anbefaling i BMW, men blir ikke diskanten bedre etter litt mer spilling skal jeg prøve det. Litt vanskelig å si hva som gjorde den største forskjellen, men tror nok det er ny forsterker som merkes mest, ser flere som sier at org. høytalerne (676 system) spiller merkbart bedre med større forsterker. 8" spiller vistnok bedre midbass enn SWS'ene til Earthquake, men er dårligere på dypbass fant jeg ut på utenlandske forum før jeg kjøpte dem (Ikke hørt SWS'ene i drift så for meg er det vanskelig å uttale meg) Personlig var det ett pluss for meg, da jeg uansett skal inn med en 10" bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå