Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais

Jeg har en 2002 x5d som har rullet 215000km

etter en kjøretur hvor bilen ble stoppet ville den ikke starte igjen.

Fikk etterhvert start etter å ha kjørt den lenge på starteren og så lenge den går så fungerer den som den skal.

Jeg kjørte den inn i garasjen og stoppet den og da ville den ikke mer.

byttet kam giver siden jeg hadde ny.

Koblet opp manometer etter dieselfilter og fikk opp 3,12 bar når jeg skrudde på tenninga og 2,8 bar ved kjøring på startmotor.

Batteri toppladet

for å måle indre lekkasje i dyser må bilen gå eller ?

:?:

MULIGENS LØSNING:

Jeg klemte ei sveisetang etter trykkregulator/ventilen på returen og bilen starta med engang så da blir denne byttet så får vi se.

I iveren over at kjærra startet glemte jeg å se på trykket så det skal å sjekkes at den holder over 4 bar.

Njet doningen ble tregstartet igjen.får bytte regulatoren når den kommer.

• 2 weeks later...
Skrevet

byttet ventilen og matetrykket steg til 4bar,men straks man kjører starteren så ramler trykket til 3 bar.

Har verktøy for å måle lekkasjen men doningen må vel starte først.

Skrevet

Stor kjangs for at matepumpa er dårlig.

Har selv hatt dette problemet, og da rykkte bilen veldig på full gass. Men jeg hadde aldri så lite trykk at den ikke startet.

Når min gikk på tomgang så var trykket ca 3.6 bar, bare jeg ga full gass å rusa opp til 3000 rpm datt trykket helt ned på 2 bar.

Etter bytte av pumpe (kjøp i såfall orginal, jeg kjøpte makoplex fra ebay.de og den bråka noe jævlig og bilen ble ikke bedre) steg trykket til 3.8, og ved rusing datt det kanskje pittelitt. Ved kjøring og kickdown datt trykket litt for så og komme fort oppigjen.

Jeg har nå begynt og få svakt trykk igjen, so neste blir og bytte denne ventilen du byttet. Den kom med en del slanger på ikke sant?

Så håper jeg at dette ordner problemet. :)

Jeg sjekket trykk med INPA diagnoseprogram. Om du får start, prøv og rus den litt og se om trykket synker mye. :)

Sjekk her:

http://www.car-parts24.com/products/BMW ... 38-X5.html

Jeg har handla mye fra disse, kjempe service og rask levering. Du slipper også og betale tysk moms.

Når du logger inn blir alle priser uten tysk moms.

Frakta er 40euro uansett hva du kjøper. :)

Blir totalt ca 1700,- inkl frakt og moms, + eventuelle gebyr for fortolling.

Får den orginale på Koed til litt over 2800,- inkl frakt.

Ville satset på orginal vertfall. :)

Hilsen Fredrik

Skrevet

det følger med masse slanger,jeg skal koble opp ei pumpe på slangen inn på filteret bare for å se om jeg får start.

Jeg regner med at dysene også begynner å bli slitne så jeg vil måle at alt er rett slik at man slipper å høre "bytte bil" lyder å ofte.:-)

Skal matetrykket holde 4 bar uansett turtall?

Skrevet

Det er vel det jeg har lest meg til ja, at det skal ligge rundt 4 bar. Det vil jo naturlig nok synke litt i det du gir bånn gass, men burde vel klare oh holde seg rundt der ved full gass. :)

Jeg tror denne ventilen min lekker, siden det ble ganske bra med ny pumpe, men den siste tiden har jeg fått et par feilkoder på matetrykk. Og trykket synker mer når jeg gasser en før.

Så har bestilt ny ventil, og håper det funker bra da. :)

Skrevet

*LØST*

Plukket av returslangene av dysene og så at det piplet mye mer av den ene enn de andre når jeg kjørte på starteren,Byttet dysa og bilen startet med engang.

Ser også på manometeret at matetrykket holder seg nå på 3,7bar når bilen står på tomgang.

Jeg bytter matepumpa uansett når den kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...