stolnes Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 2002-mod. touring, M54-B22 manuell. Kan ikke kjøre til tankmåler og rekkevidde på computer viser 0, bilen går tom og stopper mens det fortsatt skal være endel igjen av reservetanken (lyser gult, men nålen er flere mm over 0) og computeren sier at man kan kan kjøre 50-70km til. Forsåvidt ikke værre enn å alltid fylle i tide, men så er det jo uansett irriterende med ting som ikke fungerer. Noen som har vært borti liknende? Tenkte jeg kunne spørre her før jeg bruker tid på å ta opp pumpe/målere osv fra tanken for sjekk. Finnes det kanskje en måte å kalibrere systemet på? F. eks. kjøre den tom og så "fortelle" den at dette er nivå null? Takker for svar, og god sommer videre til folket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juli 21, 2013 Share Skrevet Juli 21, 2013 Dette skjedde med min e46 også, men bare i noen få tilfeller, så fant aldri helt logikken i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 hehe. Har det samme på min e46 2003 modell. Bilen min er tom når jeg har ca 13 tusen igjen og kjøre. Snakket med BMW verkstedet her jeg bor og de sa at det er mest sansynlig en av flotørene dine deffekt. Jeg ser på km distansen isteden. ca 60 mil så er det tomt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Jeg har lignende problem på e39. Tidligere eier mente han hadde byttet tankarmatur uten at det var noe hjelp i. Så på min bil tror jeg ikke det er flotøren. Sent from my iPhone using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bård Jøsaas Skrevet Januar 23, 2017 Share Skrevet Januar 23, 2017 Hei. Hadde ca samme problemet. Først gikk den tom når den viste ca 1/4 tank. Så skiftet jeg flottør på førersiden. Da viste den bare halv tank. Måle og sjekket alt som jeg fant beskrevet her og på div forum. Men fant ingen feil. Til slutt var det bare selve instrumentene igjen. Så jeg fikk skaffet et fra en donorbil. Da ble alt i orden Men da fikk bilen også kjørelengden som donorbilen hadde. Trodde ikke kilometer registreringen lå i selve speedometeret ? Men, men, måleren og alt virker i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet Januar 23, 2017 Share Skrevet Januar 23, 2017 Ca 3 år siden jeg fikset det der 😉 Bård Jøsaas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå