Eirik Viste Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Jeg har for salg en M52B28 motor. Motoren er fra en 1997 528ia. Det kan også leveres med ledningsnett fra manuell E39. 3 serie E 36 har jeg i alle fall til manuell gir. Mulig at jeg har fra aut.gir og til e36. Denne motoren er kjørt ca 200.000 km. Den leveres og med starter, dynamo,servopumpe, luftmassemåler med belg og styringsenhet med EWS modul og nøkkel. Den kan leveres med enten svinghjul for aut.gir eller manuell. Bunnpanne fra E36 kan settes på motoren på forhånd, men ledningsnett må byttes over selv. Jeg har åpnet toppdekselet og motoren ser ren og fin ut inni, med riktig brunfarge. Selgeren sa at den gikk helt fint da motoren ble tatt ut. Denne motoren er kjørt i Tyskland og da er motorene oftest renere inni enn her hjemme. De kjøres ofte på lengre strekninger på motorveiene og det er bra for motoren. Normalt er motorer fra en 528ia kjørt forsiktigere av voksne personer, i forhold til f.eks en 328 coupé. Denne motoren koster 11.000 kr pluss eventuell frakt. Jeg har betalt inngående moms og har stempel fra tollvesenet på kvitteringen. Da kan motoren brukes hvis du har tenkt å godkjenne et ombygg. Motoren befinner seg i Stavanger. Har også en fraktavtale med TollpostGlobe, som jeg håper varer enda. Der blir kanskje en tur østover i landet, hvis noen andre dealer går i orden. Da kan i så fall motoren tas med i bilen. Hilsen Eirik. 92 22 65 44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Papirer på km på noen av motorene? Veldig interessert men gidde ikke å sette i noe som æ kan risikere bruker masse olje å tikker som et helvete... Da kan æ like godt beholde min.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Jeg har dessverre ikke papirer på km.stand. Det er jo en fordel, men er mye lureri i bransjen. Disse motorene bør uansett bytte pakninger og lager på vanosen for å få full effekt. Det er et kjent problem at pakningene kan bli dårlige etter relativt kort km.stand Jeg skal demontere toppdekslene og ta bilder av kammer og annet. Da kan jeg i alle fall sjekke om det er rent inni og om motorene er blitt kjørt med god olje. Men jeg har ingen betenkeligheter med selv å bruke noen av dem. Planen er å bruke den motoren som jeg ikke selger. Den skal inn i en E34 og må uansett byttes bunnpanne og andre deler på. Den eneste motoren jeg har som er 95% garantert km.stand på er en 2.8 motor fra en Z3 99 modell. Der var hele bilen fortsatt på løftebukken og bilen var helt strøken. Den motoren er bare kjørt 120.000 km. Bilen var ikke vinterkjørt og motoren og kassen ser veldig ren og fin ut. Etter lagring i kaldt verksted med minusgrader inne om vinteren, er den ikke like blank i aluminiumen som da jeg hentet den. Men man kan se at den motoren er lite kjørt og denne motoren blir dyrere i tilfelle salg. Men vil helst ikke selge den. Jeg har momset inn begge motorene og har stempel fra tollmyndighetene. Så for dem som skal godkjenne et ombygg så er det viktig å få med. Eirik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Pris må du ha for den vis du vil selge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Har 325 fra før så er bare motoren æ trenge.. Brukerledningsnett å innsug å alt fra dden æ har i nå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Motoren med 120.000 km selges ikke for under 12.000 kr ribbet for utvendige deler. Regner med at du har 2.5 vanos motor siden du skal bruke delene fra den andre motoren. Jeg skal selv bruke M50B25 innsug, vanosledningsnett og hjerne og spesialtilpasset chip og andre ytre deler på motoren som skal ned i E34. Ut i fra dialekten din så ser det ut til at du bor et stykke opp i landet. Det gjør frakten dyr. Nå må jeg ut og har ingen nettilgang. Ta gjerne kontakt på 92 22 65 44 hvis det er noe. Så ringer jeg deg opp. Har ikke tid til sms fra og tilbake. Eirik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Lindesnes.. Du kjøre forbi her titt og stadig ettersom æ har skjønt... Hehe.. Men æ ska tenke litt på det så høre du fra mæ igjen? Interessert i å ta b25 blokka i innbytte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 Demonterte toppdekslene på motorene, men hadde ikke kameraet med meg. 3 serie motoren var mer sort enn brun inni og har nok ikke blitt kjørt på de beste oljene. Litt sotavleiringer. Kammene ser fine ut. Det trenger ikke ha mye å si, men jeg har opplevd både mye renere motorer og mye verre. 5 serie motoren ser veldig bra ut. Klar og fin brunfarge og veldig lite avleiringer. Motoren er jo ikke ny. Ellers så har jeg en M50B25 blokk med lav km og løs topp liggende allerede. Den motoren planlegges stroket til 2.8 liter. Så trenger ikke en til. Kanskje kan den være aktuell for deg? Det koster en del å skru motoren i sammen igjen, men da har en jo fått sjekket godt over motoren og pakninger er byttet. Motoren skal ikke være kjørt mer enn 156.000 km. Jeg har den komplette toppen med sprekk i og, samt en annen topp uten sprekk til å eventuelt flytte kammer m.m over. 2.8 blokk + 2.5 blokk med de to toppene kan selges for 4.000 kr. Da har du etterpå en rimelig bra overhalt motor som sikkert vil vare lenge. Men og noe jobb. Det ser nok ut til at jeg beholder 3 serie motoren selv, siden det er mer usikkert hvilken stand den er i. Det er og mulig å få med 3 serie bunnpanne og ledningsnett til 5 serie motoren. Da kan den motoren bli aktuell for både 3 og 5 serie biler. Lindesnes er jo ikke så langt unna, nei. Jeg tippet mer oppover mot Trøndelag eller Nordland. 5 serie motoren i rimelig ribbet utgave kan selges for 8.000 kr. Den kan være fin å sette ledningsnettet og andre ytre M50 deler over på. Eirik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolf m3 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Da har jeg endret annonsen. 3 serie motoren beholder jeg selv. Den skal bygges om til bruk i en E34, så da får jeg sjekket den grundig. Det vil bli montert ny toppdekselpakning på motoren. Jeg kan også skaffe en tunet hjerne til denne motoren uten startsperre, hvis motoren planlegges brukt i en eldre bil. Hjernen er tilpasset M50B25 innsug ,og denne kombinasjonen .gir motoren vesentilg mer krefter. Opp mot 230 hk med 2.8 eksos og velfungerende vanos. Vanospakningene fra Dr Vanos anbefales uansett å sette på disse motorene, siden originalpakningene ikke er gode. Motoren får betydelig mer bunndrag og også krefter oppover turtallet med tette pakninger. Eirik. 92 22 65 44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 Da hører jeg ikke mer i fra han som var interessert i motoren. Så da bringer jeg annonsen fram i køen igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
driftit Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Er M52B28 solgt? Går denne for under 10 lapper? Mvh Trond Erik Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Viste Posted September 1, 2013 Author Share Posted September 1, 2013 Jeg solgte 3 serie motoren. Planlegger å bygge 528 motoren om til bruk i en E34. Når jeg nå sjekker prisene i Tyskland blir 2.8 motorene stadig dyrere. Der selges motorene oftest uten dynamo, luftmassemåler, hjerne med EWS m.m. Hvis jeg skal selge motoren så komplett som beskrevet koster den nå 11.000 kr. Motoren kan selges for under 10.000 kr uten aggregater og LMM. Eirik. 92 22 65 44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
driftit Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Kan det brukes fra min 523? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanon Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 svinghjul m52b28?? evt pris.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now