Yoshi E28 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 heisann, har en 2001 modell 525iat, som jeg har hatt diagnose på, og den viste at høyre abs sensor var gåen, og kamføler på eksos side var gåen, og at Exhaust vanos tight or jammed. fikk beskjed om at disse feilene ville nok forsvinne når jeg byttet til nye følere. absen kan virke normal noen ganger rett etter oppstart, men kommer opp feilmelding etter hvert, cruise virker heller ikke, men dette henger sammen med abs følere, så dette regner jeg med ordner seg når alt er i orden. og til det med vanos, jeg opplever en sjelden gang at bilen plutselig stopper, gjerne i lyskryss, eller når jeg bremser, og turtallet blir lavt. noen tips der ute? må jeg bytte o ringer på eksos siden på vanos, at det er de som lager kvalm, eller hva lønner seg? mvh Yoshi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpejohn Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Hei, Det at den stopper kan muligens ha noe med kam føleren og gjøre, er vel sånn dem oppfører seg tror jeg når kam og veivsensorer begynner og fuske.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 har byttet kamføler eksos side, den virket bedre, men driver å stopper enda, i tide oog utide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slados Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Fattern hadde samme problem som deg at bilen stoppet i tide og utide.Han byttet til slutt begge kamfølerne samt veivføler og etter det har bilen gått som en klokke.Bmw verkstedet som han brukte greide ikke å si hvilken av følerne som var defekt da de virker inn på hverandre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 så det lønner seg å bytte den andre kamføleren, og veivføleren, så vil det ordne seg? i stedet for å plukke opp vanos og ordne litt der? Link to comment Share on other sites More sharing options...
slados Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Skal ikke garantere noe men det ganske sannsynlig da dette er en kjent feil på disse bilene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted July 31, 2013 Author Share Posted July 31, 2013 for den virker kvikk ellers serru, derfor jeg er usikker på om det er vanosen som kødder i det hele tatt:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted July 31, 2013 Share Posted July 31, 2013 Jeg synes det høres mer ut som en defekt vanos. Har du mulighet til å hive på diagnoseapperat og kjøre med den og se Er-verdier til vanosen imens du kjører? Min eksosvanos var defekt (innsug også just fyi) så det endte opp med mye fjusking ved oppstart og bilen kunne plutselig stoppe. Samme tid som du sier også, som f.eks når jeg trykte inn clutch og i kryss og lignende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 null fjusking og feilslag, den har bare stoppa en sjelden gang iblant. må sjekke om jeg får til en diagnose mens jeg kjører:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 null fjusking og feilslag, den har bare stoppa en sjelden gang iblant. må sjekke om jeg får til en diagnose mens jeg kjører:-) Har enda en feeling på at det er noe tull med vanosen din, men vanskelig å si over nettet.. I min situasjon var det litt spesielt da den fikk en stygg skade etter reghavari Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted October 14, 2013 Author Share Posted October 14, 2013 er det noe repsett til vanos å få tak i, eller lønner det seg å bytte hele driten? og hvor får jeg tak i slik til en fornuftig penge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yoshi E28 Posted May 6, 2014 Author Share Posted May 6, 2014 har overhalt vanos og byttet abs sentral, alt ok! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts