Jump to content

Hjelp til en rådløs kar! 2001 525iat

Yoshi E28
 Share

Recommended Posts

heisann, har en 2001 modell 525iat, som jeg har hatt diagnose på, og den viste at høyre abs sensor var gåen, og kamføler på eksos side var gåen, og at Exhaust vanos tight or jammed.

fikk beskjed om at disse feilene ville nok forsvinne når jeg byttet til nye følere.

absen kan virke normal noen ganger rett etter oppstart, men kommer opp feilmelding etter hvert, cruise virker heller ikke, men dette henger sammen med abs følere, så dette regner jeg med ordner seg når alt er i orden.

og til det med vanos, jeg opplever en sjelden gang at bilen plutselig stopper, gjerne i lyskryss, eller når jeg bremser, og turtallet blir lavt.

noen tips der ute? må jeg bytte o ringer på eksos siden på vanos, at det er de som lager kvalm, eller hva lønner seg?

mvh Yoshi

Fattern hadde samme problem som deg at bilen stoppet i tide og utide.Han byttet til slutt begge kamfølerne samt veivføler og etter det har bilen gått som en klokke.Bmw verkstedet som han brukte greide ikke å si hvilken av følerne som var defekt da de virker inn på hverandre. :?

Jeg synes det høres mer ut som en defekt vanos. Har du mulighet til å hive på diagnoseapperat og kjøre med den og se Er-verdier til vanosen imens du kjører? Min eksosvanos var defekt (innsug også just fyi) så det endte opp med mye fjusking ved oppstart og bilen kunne plutselig stoppe. Samme tid som du sier også, som f.eks når jeg trykte inn clutch og i kryss og lignende.

null fjusking og feilslag, den har bare stoppa en sjelden gang iblant. må sjekke om jeg får til en diagnose mens jeg kjører:-)

Har enda en feeling på at det er noe tull med vanosen din, men vanskelig å si over nettet.. I min situasjon var det litt spesielt da den fikk en stygg skade etter reghavari

• 2 months later...
  • 6 months later...