Sjøbuse Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Skal ha noen magneter til bilen. Funnet noe som heter neodymium. Er noe skjeldent grunnstoff som er mye sterkere enn vanlige magneter. De måles i styrke N35, N38, N48.... Men hvor sterkt er egentlig N35? Prøvd og finne ut. Men det var ikke så lett. Noen som vet? Hvor mye vekt skal til før foreksempel 2stk N35 magneter slipper hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel l Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 http://www.kjmagnetics.com/calculator.asp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2013 Takk for den. Litt spørsmål. La in dimensjonene. Fikk da denne. 1.58 Ib Brukte en omregner app jeg har. Vil dette da si at det trengs 0.71 kg for og dra magnetene fra hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Ja hvis de er 3mm ifra hverandre slik som du skriver stemmer dette. Hvis de ligger sammen viser grafen din at det trengs ca 6lbs altså rundt 3kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Kan jeg spørre hva dette er til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2013 Ja hvis de er 3mm ifra hverandre slik som du skriver stemmer dette. Hvis de ligger sammen viser grafen din at det trengs ca 6lbs altså rundt 3kg. Ok. Ja jeg tror jeg har. Forstått det nå. Takk. Kan jeg spørre hva dette er til? Skal feste skiltet på bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 24, 2013 Share Skrevet Juli 24, 2013 Hvordan har du tenkt å feste Aluminium eller plast skilt til bilen med magneter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toby91 Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 limer magneter på skiltet å dertilegnede magneter på bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2013 Hvordan har du tenkt å feste Aluminium eller plast skilt til bilen med magneter? limer magneter på skiltet å dertilegnede magneter på bilen:) Stemmer det. Men det skal ikke være synlig verken med eller uten skiltet på. Kan legge ut bilder når prosjektet er ferdig. Blir nok noen uker til. Posten pleier ikke å være så kjappe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Ok, men da er jeg med ja magneter av neodymium er sterke saker har selv en del sånne fra http://www.kjmagnetics.com/ Var en periode jeg hadde magnetdilla kan man si har blant annet noen kraftige magneter med kroker på, om jeg ikke husker helt feil skal de greie å holde over 100Kg, styrken er på N60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå