Gå til innhold

lufting av kjølesystem E39 (og delenummer på klips)

[space]
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått den nye bilen hjem i gården, og må allerede nå begynne å fikse ting...

Er det noen som vet delenummeret på de klipsene som fester innerskjermen i framskjermen (i bakkant)?

Sitter og leter etter div ting på GS, men finner ikke de klipsa.

Ellers klarte jeg å knekke lufteskruen på ekspansjonstanken til kjølevæska, så nå pipler det ut der når motoren er i gang.

Må få laget et spor i den og skrudd den ut. Har funnet skruen på GS.

Det der med lufting av kjølesystemet må jeg få en nærmere guide på!

Leste dette her:

Ta av lokket på ekspansjonstanken. Skru opp luftetappen som sitter til venstre for lokket. Fyll på med blanding av frostveske og vann til det pipler ut av lufteskruen og du ser at det sirkulerer godt ut av sirkulasjonsslangen (det hullet der vannet renner inn i eksp.tanken igjen.Dette sitter helt oppe til venstre på eksp.tanken) Ekspansjonstanken blir etterhvert helt full og det tyter ut av lufteskruen.Sett på toppen til tanken og skru igjen lufteskruen. La motoren gå med varmeapp. på full drus til motoren er varm. Sjekk at den oppnår normal driftstemperatur. Skru av motoren og gå og legg deg. Når du kommer ut i morratidlig og motoren er kald vil du se at kjøleveskenivået på ekspansjonstanken er på normalnivå ved streken ca. midt på tanken. Da har du gjort det helt riktig.

Men hvordan skal tenninga være på de første skrittene her? Sirkulerer det med tenninga på første skritt? Kunne ikke legge merke til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...