GSS Skrevet Juli 25, 2013 Share Skrevet Juli 25, 2013 Tidvis går bilen min helt tydelig på for få sylindere. Ved diagnose viser den tenningsfeil på syl 5. Byttet plass på coil 2 og 5, og neste diagnose viser fortsatt feil på syl 5. Jeg regner da med at det ikke er coilen som feiler. Hvor kan feilen ligge? Jeg har ikke byttet plugger da, som kanskje er det første man burde gjort uansett. Bilen er en -98 728ia, da med en M52 En annen feil er plutselige motorkutt. Dette trenger ikke ha noe med det andre å gjøre. Ingenting vises på diagnose, med unntak av at kamsensor noen ganger dukker opp. Denne er nylig byttet, men den kan jo kanskje feile likevel. (veivsensor er byttet for et par år siden) Dette bildet vises også, vet ikke hvilke konsekvenser dette gir (lamdasonde): Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Juli 27, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2013 Ingen som har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Prøv å bytt om på plugger først. Ledningsnett kanskje. Finn igjen ledningene i begge ender og ohme dem. Evnt belaste dem med pære. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Plugger ble byttet, ingen hjelp i det. Kam sensor ble byttet, fortsatt likt. Etter kamsensor ble byttet viste den fortsatt feil på kamsensor. Leste meg til at feil på veivsensor noen ganger gir feilmelding for kamsensor (i allefall i carsoft). Byttet da veivsensor igjen, og da går den som den skal. Den gamle sensoren var full av møkk/olje, så jeg antar at løsningen kunne vært å tørke den skikkeig ren igjen. Men jeg satte nå på den nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomjak Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Sjekk etter brudd på tennkabler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superpoint Skrevet September 26, 2013 Share Skrevet September 26, 2013 Jeg har det samme problemet. Jeg har m52tub25, og den går også tidvis på 5 sylindere. Fikk tatt en diagnose, og det viste at det var feiltenning på sylinder 3. Byttet coil, men det hjelp ikke. Så du byttet veivsensor, og da gikk den normalt igjen? Jeg har ikke så god peiling på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Ja, det var veivsensoren som måtte til her. Mulig den gir symptomer som ligner på andre og derfor gir de meldingene som kommer på diagnosen. (??) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå