Jump to content

Kneppe/klikke lyd når jeg bremser?

Nitrius
 Share

Recommended Posts

Er en ganske så høy lyd, og skjer ved ned bremsing, kan ikke si jeg kjenner noe forskjell på bilen ved kjøring, bortsett fra at man hører denne lyden. Høres ut som den kommer foran en plass, men ellers vanskelig å lokalisere lyden, bare hørt lyden ved relativt lave hastigheter, og lyden kommer ikke ved hver nedbremsing.

Har en anelse om at det kanskje kan være noen foringer eller andre deler av forstillingen en eller annen plass? Da jeg har kjent at hjulet foran på venstre siden har litt spillerom når man "jokker" litt på hjulet, kontra andre siden som sitter ganske stødig i forhold. Men dette er bare gjetting fra min side.

Noen som har en formening om hva dette kan være?

Edit: Kan jo forøvrig være noe med demperne også kanskje? Sitter gule koni dempere på bilen blant annet, gule fjærer men hva slags opphav de har er jeg usikker på.

Er en ganske så høy lyd, og skjer ved ned bremsing, kan ikke si jeg kjenner noe forskjell på bilen ved kjøring, bortsett fra at man hører denne lyden. Høres ut som den kommer foran en plass, men ellers vanskelig å lokalisere lyden, bare hørt lyden ved relativt lave hastigheter, og lyden kommer ikke ved hver nedbremsing.

100% eksakt samme symptomer som jeg har på min E39. For meg høres det ut som bremseklossene er løse og slår inn i bremseklavene eller noe annet, det er ihvertfall min beste teori så langt selv om jeg ikke helt skjønner hvordan noe sånt skal kunne skje. Skal bytte bremser til uka, så da får jeg sjekket om jeg hadde rett eller galt. Kan jo holde deg oppdatert.

• 5 weeks later...
Kneppe/klikke-lydene mine forsvant etter overhaling av bremsecalipere og nye skiver/klosser. Har ihvertfall ikke hørt noe til ulydene etter 2 dager med en langtur og endel småkjøring.

Du gjorde ikke noe annet spesielt enn å bytte klossene/skivene? Samt smørte opp litt tenker jeg? Har blitt hakket verre her nå, så må ta å få sett over det fortest mulig tenker jeg.

Du la ikke merke til noe rart med klossene/skivene eller bremsecaliperne når du holdt på?

• 2 weeks later...
Du gjorde ikke noe annet spesielt enn å bytte klossene/skivene? Samt smørte opp litt tenker jeg? Har blitt hakket verre her nå, så må ta å få sett over det fortest mulig tenker jeg.

Du la ikke merke til noe rart med klossene/skivene eller bremsecaliperne når du holdt på?

Beklager sent svar. La ikke merke til noe rart med klossene/skivene eller caliperne nei, men så kikket jeg nok ikke så nøye etter heller. Har nå kjørt noen tusen kilometer med de nye bremsene uten at ulyden har kommet tilbake, så for min del løste det problemet. Men det er jo ingen garanti for at du har det samme problemet som meg.