tobbis Posted July 27, 2013 Share Posted July 27, 2013 Hei, igår merket jeg at motoren min begynte å rykke/fjuske. Har en teori at det kan være pga motorvasken iforgårs. Har sjekket tennplugghullene for vann, men alle var tørre og fine. Har også tatt ut hjernen men den virket også tørr. (lot den ligge å tørke litt for sikkerhetsskyld) Noen som har noen andre teorier om hvorfor den rykker eller hva som kan ta skade fra en motorvask? Spiller ingen rolle om motor er kald eller varm. Vil påpeke at den rykker bare avogtil, særlig i lavt gir virker det som. Og at det smeller litt i potta når det skjer. Takk for alle svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
stashdesign Posted July 29, 2013 Share Posted July 29, 2013 Vet at luftmassemåleren ofte er et problem på disse modellene, men kan være mye annet også dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Kan være den ja, tror jeg skal ta en diagnose. Noen som vet ca prisen på dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Drar opp igjen denne. Har fått bilen på diagnose, ingen feilkoder, han duden på verkstedet trodde det var toppdekselpakningen som var gåen, det var olje i noen av plugghullene og det ville bli feiltenning. Har nå byttet pakningen og den var definitivt ødelagt, var knallhard som plast hele greia. Men bilen rykker fortsatt!! Noen som kan komme med innspill? Vanskelig når ingen feilkoder kom frem på diagnosen... All hjelp taes imot med stor takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
lagunilla Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Har du sjekka luftbelgen? Den store rett etter lmm? Sjekk også vakum lekkasje på slanger. For å gjøre jobben enklere kan du bruke startgass/bremserens å se om motoren reagerer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Ja gikk såvidt over belgen med startgass, men var ikke store mengdene, og ingen forskjell på turtall. Skal gå over hele motorrommet imorgen å gjøre det skikkelig. Takk for tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pesslaad Posted November 6, 2013 Share Posted November 6, 2013 Lenge sia bensinfilteret var byttet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted November 6, 2013 Author Share Posted November 6, 2013 Lenge sia bensinfilteret var byttet? Forrige eiger sa at bensinfilter var "nylig byttet" Jeg har ikke rør filteret siden jeg kjøpte bilen i April 2012. Hvor ofte må dette filteret byttes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobbis Posted November 7, 2013 Author Share Posted November 7, 2013 Prøvde å spraye med startgass idag, Var ingen forskjell rundt innsugsbelgen, men når jeg sprayet nedi det nest bakerste hullet på innsuget så forandret turtallet seg, Men dette skjedde kun den ene gangen, sto kanskje i 5 minutt til å sprayet men absolutt ingenting skjedde. Rare greier, virker ikke som det er noe falskluft noen plass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts