E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Etter å ha stalket forumet i mange år for inspirasjon lager jeg tråd om min egen bil. Helt siden jeg var 13-14 har jeg alltid vært innom på forskjellige bilforumer, kom over bimmers.no og slik ble jeg også fast bestemt på at min førstebil skulle være BMW Fylte 18 i desember 2011, og kjøpte meg en E36 316i 1998 sedan i mars 2012. Kjøpte bilen av en pakistansk forhandler og fikk bilen til en meget bra pris, til tross for at bilen hadde mange kosmetiske skavanker var bilen relativt grei.Da e36en var min førstebil var jeg blindet av at den bilen rett og slett var best bilen skjulte forsåvidt 10 2er feil som kom på EU. Snap Drive skulle ha over 40 000 for reparasjonene . 18 år og med ingen skruerfaring ble jeg fast bestemt på å fikse alle feilene selv, hele forstillinga ble byttet, coilovers ble montert, foringene ble byttet, og etter å ha fått EU godkjent bilen følte jeg at jeg hadde gjort det største i mitt liv hittil Den andre generasjons pakistaneren jeg er har gjort at jeg klarer å snuse opp de rimeligste delene, og derfor er de fleste delene som er ettermontert kjøpt fra ulike forumbrukere. Kjøpte komplett nytt simons anlegg for 500 fra en kar i sarpsborg som trodde han solgte universalanlegg til civic trengte ikke å prute engang Etter å ha eid bilen i ca 1,5 år, etter mye pengesluk og brukte arbeidstimer anser jeg bilen som relativ ferdig og den er idag akkurat slik jeg vil ha den Utstyr org fra fabrikk:-2 sone klimaanlegg-AC-ASC-Lyktespyler-Lyktejustering-SetevarmerGjort:-Bytta fra svart kjedelig interiør til grått sportskinn med midtarmlene bak og foran, gir og skinnbelg i samme farge.-Depo linselykter med 6000k CCFL og sota innerglass-Foliert interiørlister i Carbon folie-Vmaxx coilovers-Powerflex i bærearm, stabstag, svingarmsforing.-Alt nytt i hele forstillinga-Godkjent senk-5000k Xenon i grøftelys-M3 baklykter-Aerodynamic sideskjørt-Diffuser i bakfanger-Simons effektanlegg-Montert JBL aktiv sub-17'' Rondell 0072 med høyglanspolert kant, lakkert senter med hvit Foliatec, på 215/40R17.-Helfoliert hvit med høyglanssort tak-Montert ryggesensor-Byttet til 3 eiket sportsratt-Plastidippet sort grill-Fjernet hengerfestetMulige planer videre:-Farge opp skinninteriøret-Montere fjernstyrt sentrallås-Space felgene-Bytte motor til m44b19?-Sote 35% rundt om?Har ikke så mye bilder av når jeg kjøpte bilen nylig, men alle vet jo hvordan en kjip org e36 med cola kork felger ser ut Første jeg gjorde da jeg kjøpte bilen var å dra til Biltema og kjøpe LED til skiltlys :Nye felger ble kjøpt:Sommeren 2012 med nye 17'' felger, stygg biltema eksostuss og polert litt av det som er av lakken:Bilder fra foliering av interiørdeler, er før skinninteriøret ble satt i:Utover sommeren 2012 fikk jeg fjernet hengerfestet, satt på diffuser i bakfangeren og eksperimentert litt med oransje blink og parklys. Likte looken med litt kontraster i fronten så dette ble beholdt en stund.Vinteren 2012/2013 startet jeg på et sommerfelg prosjekt, planen var å polere opp kanten på rondell felgene og lakkere senteret i hvit farge.Her ferdig polert kant:Testfit på bilen med nye 215/40 dekk: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Etterhvert som våren kom og bilen og senken ble godkjent var det bare å finne fram justeringsnøkkelen til coiloversene, senteret på felgen ble også lakkert med hvit Foliatec, som er en type plastidip som er mer holdbar og blank i tillegg. Etter dette ble det eksperimentert litt med CCFL og xenon, likte denne looken godt, CCFLene lyser utrolig bra både på dag og nattestid, 5000k xenon matchet også bra med lysnyansen som er knallhvit: Photoshoot våren 2013 med nye looken: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Mot våren 2013 hadde bilen fortsatt kosmetiske skader og var veldig usikker på skjebnen til eksteriøret videre, var på nippet til å få hellakkert bilen i org fargen men lot det være. Gikk heller for prøve å helfoliere bilen. Har alltid likt fargekomboen hvit bil med panoramatak, så gikk for det. Hadde egentlig planer om M-fanger foran, men bilen er for lav, og alle har M-fangeren så ville prøve å være litt unik, gikk heller for facelift look. Endelig ferdig: Resultatet var i mine øyne vellykket, ble ikke helt perfekt er noen skavanker her og der, men med tanke på at jeg kun betalte for folien er jeg rimelig fornøyd Slik ser bilen ut idag, bildene er tatt for noen uker siden: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 staner? welcome oe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Å ja oee... har vært her siden 2011 er bare gjerrig med innlegg haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 kul bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Må si folieringen gjorde underverker på en ellers kjedelig e36 (les. endel av mengden) Dro også kjensel på e36 touringen bak deg på vinterbro, en venninne som kjører, ganske kul igrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 kul bil! Takk Må si folieringen gjorde underverker på en ellers kjedelig e36 (les. endel av mengden)Dro også kjensel på e36 touringen bak deg på vinterbro, en venninne som kjører, ganske kul igrunn Den gjorde det, bilen var ganske kjedelig igrunn, er alt for mange grønne e36 så måtte skille meg litt ut den touringen tok jeg en nærmere titt på, og den så ganske kul ut med sunflower felger og litt senk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas-320 Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Gjorde seg i hvit:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerfun Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Kult. Noe tips ang folieringen? Skal snart gjøre det samme Hvor mye folie brukte du ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juli 29, 2013 Share Skrevet Juli 29, 2013 Ble bra dette! Kjekt at du tok deg tid til å fikse opp noe mange lar forfalle Du skriver også bra, så det var oversiktlig og behagelig å lese. Fin historie! Foliatec er nytt for meg. Hvordan ble resultat og holdbarhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2013 Kult. Noe tips ang folieringen? Skal snart gjøre det samme Hvor mye folie brukte du ca? Et godt tips er å rengjøre skikkelig i kriker og kroker, brukte selv aceton som siste rens rett før påføring av folien, for at folien skal sitte godt er det også viktig å varme skikkelig i kantene til å begynne med er det veldig krevende å gjøre det alene så er greit å være 2 men helst 3, når strekke, varme og legge teknikken sitter så går det fort unna Ble bra dette! Kjekt at du tok deg tid til å fikse opp noe mange lar forfalle Du skriver også bra, så det var oversiktlig og behagelig å lese. Fin historie! Foliatec er nytt for meg. Hvordan ble resultat og holdbarhet? Takk Har vært veldig lite problemer med bilen til tross for at det er en bruksbil, så bilen har gjort seg fortjent til å se slik ut Resultatet ble overraskende bra rett etter påføring, den tåler også så og si alle avfettinger jeg har prøvd til og med prickbort, men er så og si umulig og holde rent. Betalte nesten 700 for 2 bokser med moms og frakt, for den prisen ville jeg heller ha lagt i litt til å fått pulverlakkert senteret hvitt, slik at den tåler å bli skrubbet med kost og litt røffere behandling. Burde heller gå for mørkere farge av noe slag slik at man slipper å vaske etter hver kjøretur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E3Sex Skrevet Juli 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2013 Nye bilder tatt idag av uvasket bil : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 30, 2013 Share Skrevet Juli 30, 2013 Lyst til å foliere merca mi? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå